Dacă toate camioanele din Uniunea Europeană ar avea motoare electrice sau pe bază de hidrogen, consumul de petrol s-ar reduce cu până la 11 miliarde de barili până în 2050, echivalentul a doi ani de importuri, potrivit unui studiu laborat de Fundaţia Europeană pentru Climă.
Europa importă aproximativ 89% din necesarul său de petrol, majoritatea fiind utilizată pentru producerea de combustibili pentru transport. Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează că, în 2015, pe drumurile din UE circulau aproximativ 6,2 milioane de camioane.
Raportul Fundaţiei arată că trecerea la camioane cu emisii poluante zero poate stimula o consistentă creştere economică, în următoarele trei decenii, pe măsură ce se reduc cheltuielile cu importurile de petrol.
Deşi reprezintă sub 5% dintre toate vehiculele rutiere, camioanele comerciale produc 22% din emisiile poluante în sectorul transportului din UE. Pe termen scurt, simpla implementare a unor motoare diesel mai eficiente ar reduce emisiile de CO2 cu 30% pe kilometru, iar utilizarea unei flote compuse în întregime din camioane electrice sau pe bază de hidrogen ar putea reduce emisiile de 800 de tone de CO2 pe an, în 2015, la 102 tone, în 2050.
Chiar dacă este sigur că vehiculele electrice şi cele pe bază de celule de combustibil duc la reducerea poluării, deocamdată, transportorii nu se grăbesc să îşi transforme flotele din cauza îngrijorărilor referitoare la autonomia modelelor electrice şi la infrastructura de încărcare.
Pentru a ajunge la camioane cu emisii zero, raportul a calculat că va fi nevoie de investiţii de până la 140 de milioane de euro pentru noi infrastructuri energetice.
20 februarie 2019
20 februarie 2019
20 februarie 2019
21 februarie 2019
20 februarie 2019
Iarna lui 1940. Un tren atacat de trupele germane. Pe întuneric, la adăpostul unui tunel de cale ferată, un străin începe să le spună o poveste lui Barney şi mamei sale, că să treacă timpul mai repede.
[ Vezi toate ]