Negocierile dintre consumatori şi bănci/IFN-uri prin intermediul conciliatorilor au adus, în ultimii trei ani şi jumătate, beneficii mai mari de două milioane de euro.
"Pentru că s-a tot spus în diverse ocazii, e adevărat acum ceva vreme, că la Centrul de Soluţionare Alternativă se soluţionează doar speţe de valori extrem de reduse venim şi cu nişte repere valorice ale hotărârilor, ale soluţiilor date de către conciliatorii Centrului de Soluţionare Alternativă.
Avem o cifră totală de la momentul în care Centrul de Soluţionare Alternativă a început să funcţioneze efectiv şi până la momentul actual. Cifra obţinută în urma concilierii este de aproximativ 2.150.000 de euro. Încă mai aşteptăm cifre şi din partea celorlalte bănci. La finalul anului, cu certitudine vom avea o cifră pe care s-o putem da publicităţii", a declarat Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) la conferinţa anuală a instituţiei.
Valoarea medie a unui dosar care se referă la contractele de credit, soluţionat în cadrul CSALB, este de aproximativ 2.150 de euro.
"43% dintre hotărârile acceptate de cele două părţi au adus beneficii între 1.000 şi 5.000 de euro, iar 7% dintre înţelegerile dintre consumatori şi bănci depăşesc valoarea de 10.000 de euro. Astfel de rezultate au venit în special în ultimii doi ani de activitate a Centrului, odată cu deschiderea către conciliere a tot mai multe bănci comerciale. Cu toate astea, nu toate instituţiile financiare bancare şi nebancare au înţeles beneficiile concilierii, iar unele dintre acestea resping nejustificat zeci de cereri venite din partea consumatorilor. Numai anul acesta sunt 285 de cereri clasate de bănci, deşi în toate aceste cazuri am fi putut avea negocieri între părţi şi, ca urmare, consumatori mulţumiţi", a spus Păunescu.
Potrivit CSALB, de la începutul anului, numărul cererilor trimise de consumatori a crescut cu peste 45% faţă de tot anul 2018, ajungând la 1.948. Până acum, în aproape 600 de cazuri, consumatorii şi băncile au găsit o rezolvare la nemulţumirile lor, ca urmare a intervenţiei CSALB. Majoritatea dintre ei au obţinut reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea ratelor la credite sau ştergerea unor sume din sold.
13 decembrie 2019
13 decembrie 2019
12 decembrie 2019
13 decembrie 2019
13 decembrie 2019
Când Miss Marple vine în vacanţă la Londra, găseşte la hotelul Bertram ceea ce caută: decor tradiţional, servicii impecabile, brioşe pregătite ca pe vremuri şi amintirile copilăriei.
[ Vezi toate ]