Pilula De Sănătate AZI

Alimente de evitat pe stomacul gol

06 decembrie 2016  11:00| Pilula De Sănătate | Sport & Divertisment
Alimente de evitat pe stomacul gol

Micul dejun este un ritual zilnic pentru cei mai mulţi dintre noi şi credem că ştim care sunt alimentele benefice pentru un mic dejun adecvat.

Cu toate acestea, deşi anumite alimente sunt sănătoase, nu toate sunt bune pentru a fi consumate pe stomacul gol. Iată câteva produse de evitat în acest sens, dar şi alternativele lor, care asigură un început de zi optim, sănătos şi gustos.

Iaurtul nu trebuie consumat pe stomacul gol. Deşi bogat în proteine şi calciu, acesta conţine bacterii lactice. Când excesul de acid clorhidric din stomac interacţionează cu aceste bacterii, ele sunt distruse şi astfel efectele benefice ale iaurtului sunt diminuate drastic.

Fulgii de ovăz sunt o alternativă pentru un mic dejun sănătos. Aceştia creează un strat protector în jurul mucoasei stomacului, nepermiţând ca acidul clorhidric să-l erodeze. Ovăzul conţine fibre solubile, care micşorează nivelul de colesterol şi îmbunătăţesc digestia şi metabolizarea mineralelor vitale, a proteinelor şi a carbohidraţilor. De asemenea, ovăzul conferă saţietate pe o perioadă mai lungă decât iaurtul.

Roşiile, deşi au un gust excelent în omletă, nu sunt indicate pe stomacul gol. Ele conţin un nivel ridicat de acid tanic, ducând astfel la creşterea acidităţii din stomac. Un nivel crescut de aciditate poate duce la ulcer gastric.

În schimb, ouăle sunt foarte săţioase şi sănătoase la micul dejun. Fie că optaţi pentru omletă, ochiuri, ouă fierte sau ouă poşate, consumul lor poate ajuta la reducerea caloriilor.

Cu toate că bananele sunt considerate un mic dejun sănătos, mai ales în smoothie-uri, consumul unei banane pe stomacul gol poate duce la creşterea bruscă a nivelului de magneziu în sânge, ceea ce poate avea efecte negative asupra inimii şi a sistemului circulator.

Cei care preferă fructe la mic dejun pot consuma afine. Sunt unele dintre cele mai sănătoase fructe de pe planetă, au puţine calorii şi au multiple beneficii în îmbunătăţirea memoriei, a tensiunii arteriale, a circulaţiei şi a metabolismului. Beneficiile sunt şi mai mari atunci când afinele sunt consumate la micul dejun. Pot fi consumate cu ovăz, într-o salată de fructe sau simple.

La rândul lor, citricele pe stomacul gol aduc mari neplăceri organismului nostru. Bogate în acid citric, portocalele, lămâile, grepfruturile, lime-urile pot cauza aciditate crescută şi gastrită şi ulcer gastric.

Pepenele roşu este o alternativă excelentă pentru cei care poftesc la fructe sănătoase. Consumul de pepene roşu pe stomacul gol hidratează şi are efecte benefice asupra sănătăţii ochilor şi a inimii datorită nivelului crescut de licopen.

Consumul de fibre este esenţial dimineaţa, însă perele conţin fibre brute, care pot dăuna membranelor mucoase delicate de la nivelul stomacului. Este important să protejăm acest mucus, în special la micul dejun.

Deşi multă lume nu se gândeşte să consume nuci la micul dejun, acestea sunt bogate în grăsimi sănătoase şi proteine. Dacă sunt consumate dis de dimineaţă, pot îmbunătăţi sănătatea sistemului digestiv, contribuind la un nivel normal al PH-ului stomacului, diminuând riscul ulcerului şi al excesului de acid din stomac.

Papaya conţine o ezimă puternică numită papaină, considerată un adjuvant în digestie, cu rol în reducerea riscului de cancer de colon, ducând la eliminarea radicalilor liberi din tractul digestiv. Papaya are un conţinut ridicat de fibre, vitamina E şi C, necesare pentru o digestie optimă.

Nutriţioniştii spun un NU hotărât produselor de patiserie. Deşi sunt delicioase, croissantele sau brioşele nu sunt modul ideal de a-ţi începe ziua. Acestea conţin drojdie, un tip de bacterie care irită mucoasa stomacului şi pot cauza gaze.

Deosebit de sănătoasă este hrişca, întrucât stimulează digestia. Este o sursă bună de proteine, fier şi vitamine, fie că alegi să o adaugi la smoothie-uri, să faci clătite sau batoane din hrişcă cu fructe.

Deşi legumele crude sunt alimente extreme de nutritive, nu sunt cele mai indicate pentru micul dejun. Bogate în aminoacizi, pot cauza arsuri la stomac, balonări şi dureri abdominale.

Pentru o dietă sănătoasă sunt indicate cerealele integrale, care conţin carbohidraţi complecşi. Momentul ideal pentru a le consuma este dis de dimineţă, întrucât sunt carbohidraţi cu eliberare lentă. Pâinea prăjită integrală (fără drojdie) sau clătitele din făină integrală sunt ideale în acest caz.

În concluzie, trebuie să ne asigurăm că nivelurile de aciditate ale stomacului sunt normale, să ne protejăm stomacul şi să beneficiem prin alimentele consumate de substanţele nutritive optime, lucruri ce ne pot influenţa pe parcursul zilei, dar şi pe termen lung.

  • prin lume
  • stat de drept
  • in economie
  • politica
  • actualitate
  • 2018
  • intro2

26 aprilie 2019

AZI Piaţa ştirilor de azi

PROGRAM DE LUCRU NORMAL. Nouă spitale de urgenţă şi Serviciul de Ambulanţă al Capitalei vor asigura asistenţa medicală de urgenţă în perioada 26 aprilie - 1 mai, cu ocazia Sărbătorii Pascale. [ Citeste mai departe ]

26 aprilie 2019

AZI Prin Lume

LA EVENIMENT SUNT AŞTEPTAŢI 37 DE ŞEFI DE STAT ŞI DE GUVERN. Iniţiativa „Noului Drum al Mătăsii” (Belt and Road Initiative, BRI) este în deplină armonie cu interesele Ungariei, a declarat prim-ministrul Viktor Orban, cu prilejul discuţiilor avute la Beijing cu omologul său chinez Li Keqiang. [ Citeste mai departe ]

25 aprilie 2019

AZI Stat de drept

INTERVIUL ARE LOC ÎNTRE 20 ŞI 22 MAI. Ministerul Justiţiei a anunţat că a declanşat o nouă procedură de selecţie a candidaţilor desemnaţi în numele României pentru funcţia de procuror european. [ Citeste mai departe ]

25 aprilie 2019

AZI În cultură

EVENIMENTUL REUNEŞTE PERSONALITĂŢI DIN ROMÂNIA ŞI UNGARIA. Festivalul Internaţional de Carte de la Budapesta şi-a deschis porţile azi, în cadrul evenimentului urmând să fie lansată mâine ediţia bilingvă a volumului „Aspru sângele meu/ Erdes verem”, de Gheorghe Vidican, la sediul Filialei Seghedin a ICR Budapesta. [ Citeste mai departe ]

26 aprilie 2019

AZI Prin ţară

S-AU ÎNTOCMIT ACTE DE SESIZARE A INFRACŢIUNII FLAGRANTE. Jandarmii au depistat în timpul activităţilor de patrulare în zona centrală a municipiului Buzău 13.400 de ţigarete de contrabandă asupra unui bărbat. [ Citeste mai departe ]

Viaţa de lângă noi

Ţeicu şi Similea au lansat „Refrene de aur”

Ţeicu şi Similea au lansat „Refrene de aur”

Muzicianul Marius Ţeicu şi cântăreaţa Angela Similea au lansat albume care reunesc cele mai... [ Citeste mai departe ]

Bani & afaceri

Programul de Paște și 1 Mai al băncilor comerciale

Programul de Paște și 1 Mai al băncilor comerciale

Banca Comercială Română (BCR) a informat că unităţile sale teritoriale retail şi centrele de... [ Citeste mai departe ]

Efemeride

Grapini s-a întâlnit cu oficialii statului Letiţia

Grapini s-a întâlnit cu oficialii statului Letiţia

Eurodeputatul Maria Grapini a relatat, pe Facebook, despre o întâlnire pe care a avut-o cu câţiva... [ Citeste mai departe ]

Fără copyright

Iliescu, între Mitterrand și procurorii lui Lazăr

Iliescu, între Mitterrand și procurorii lui Lazăr

Cu exact 25 de ani în urmă, Ion Iliescu făcea o vizită oficială de trei zile în Franța, la... [ Citeste mai departe ]

Răsfoiţi! Merită

La hotelul Bertram (Miss Marple) - Agatha Christie

Când Miss Marple vine în vacanţă la Londra, găseşte la hotelul Bertram ceea ce caută: decor tradiţional, servicii impecabile, brioşe pregătite ca pe vremuri şi amintirile copilăriei.

[ Vezi toate ]

Magazin

Denumire schimbată la Premiile Oscar

Denumire schimbată la Premiile Oscar

Categoria „cel mai bun film străin” de la gala premiilor Oscar şi-a schimbat denumirea oficială... [ Citeste mai departe ]

Pilula de sănătate

Centru de protono-terapie în Bucureşti cu ajutor japonez

Centru de protono-terapie în Bucureşti cu ajutor japonez

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, şi Tsuyoshi Okada, reprezentant al companiei... [ Citeste mai departe ]
banca

Parteneri pentru AZI

amos SensoTV ampress