Pilula De Sănătate AZI

Alimente de evitat pe stomacul gol

06 decembrie 2016  11:00| Pilula De Sănătate | Sport & Divertisment
Alimente de evitat pe stomacul gol

Micul dejun este un ritual zilnic pentru cei mai mulţi dintre noi şi credem că ştim care sunt alimentele benefice pentru un mic dejun adecvat.

Cu toate acestea, deşi anumite alimente sunt sănătoase, nu toate sunt bune pentru a fi consumate pe stomacul gol. Iată câteva produse de evitat în acest sens, dar şi alternativele lor, care asigură un început de zi optim, sănătos şi gustos.

Iaurtul nu trebuie consumat pe stomacul gol. Deşi bogat în proteine şi calciu, acesta conţine bacterii lactice. Când excesul de acid clorhidric din stomac interacţionează cu aceste bacterii, ele sunt distruse şi astfel efectele benefice ale iaurtului sunt diminuate drastic.

Fulgii de ovăz sunt o alternativă pentru un mic dejun sănătos. Aceştia creează un strat protector în jurul mucoasei stomacului, nepermiţând ca acidul clorhidric să-l erodeze. Ovăzul conţine fibre solubile, care micşorează nivelul de colesterol şi îmbunătăţesc digestia şi metabolizarea mineralelor vitale, a proteinelor şi a carbohidraţilor. De asemenea, ovăzul conferă saţietate pe o perioadă mai lungă decât iaurtul.

Roşiile, deşi au un gust excelent în omletă, nu sunt indicate pe stomacul gol. Ele conţin un nivel ridicat de acid tanic, ducând astfel la creşterea acidităţii din stomac. Un nivel crescut de aciditate poate duce la ulcer gastric.

În schimb, ouăle sunt foarte săţioase şi sănătoase la micul dejun. Fie că optaţi pentru omletă, ochiuri, ouă fierte sau ouă poşate, consumul lor poate ajuta la reducerea caloriilor.

Cu toate că bananele sunt considerate un mic dejun sănătos, mai ales în smoothie-uri, consumul unei banane pe stomacul gol poate duce la creşterea bruscă a nivelului de magneziu în sânge, ceea ce poate avea efecte negative asupra inimii şi a sistemului circulator.

Cei care preferă fructe la mic dejun pot consuma afine. Sunt unele dintre cele mai sănătoase fructe de pe planetă, au puţine calorii şi au multiple beneficii în îmbunătăţirea memoriei, a tensiunii arteriale, a circulaţiei şi a metabolismului. Beneficiile sunt şi mai mari atunci când afinele sunt consumate la micul dejun. Pot fi consumate cu ovăz, într-o salată de fructe sau simple.

La rândul lor, citricele pe stomacul gol aduc mari neplăceri organismului nostru. Bogate în acid citric, portocalele, lămâile, grepfruturile, lime-urile pot cauza aciditate crescută şi gastrită şi ulcer gastric.

Pepenele roşu este o alternativă excelentă pentru cei care poftesc la fructe sănătoase. Consumul de pepene roşu pe stomacul gol hidratează şi are efecte benefice asupra sănătăţii ochilor şi a inimii datorită nivelului crescut de licopen.

Consumul de fibre este esenţial dimineaţa, însă perele conţin fibre brute, care pot dăuna membranelor mucoase delicate de la nivelul stomacului. Este important să protejăm acest mucus, în special la micul dejun.

Deşi multă lume nu se gândeşte să consume nuci la micul dejun, acestea sunt bogate în grăsimi sănătoase şi proteine. Dacă sunt consumate dis de dimineaţă, pot îmbunătăţi sănătatea sistemului digestiv, contribuind la un nivel normal al PH-ului stomacului, diminuând riscul ulcerului şi al excesului de acid din stomac.

Papaya conţine o ezimă puternică numită papaină, considerată un adjuvant în digestie, cu rol în reducerea riscului de cancer de colon, ducând la eliminarea radicalilor liberi din tractul digestiv. Papaya are un conţinut ridicat de fibre, vitamina E şi C, necesare pentru o digestie optimă.

Nutriţioniştii spun un NU hotărât produselor de patiserie. Deşi sunt delicioase, croissantele sau brioşele nu sunt modul ideal de a-ţi începe ziua. Acestea conţin drojdie, un tip de bacterie care irită mucoasa stomacului şi pot cauza gaze.

Deosebit de sănătoasă este hrişca, întrucât stimulează digestia. Este o sursă bună de proteine, fier şi vitamine, fie că alegi să o adaugi la smoothie-uri, să faci clătite sau batoane din hrişcă cu fructe.

Deşi legumele crude sunt alimente extreme de nutritive, nu sunt cele mai indicate pentru micul dejun. Bogate în aminoacizi, pot cauza arsuri la stomac, balonări şi dureri abdominale.

Pentru o dietă sănătoasă sunt indicate cerealele integrale, care conţin carbohidraţi complecşi. Momentul ideal pentru a le consuma este dis de dimineţă, întrucât sunt carbohidraţi cu eliberare lentă. Pâinea prăjită integrală (fără drojdie) sau clătitele din făină integrală sunt ideale în acest caz.

În concluzie, trebuie să ne asigurăm că nivelurile de aciditate ale stomacului sunt normale, să ne protejăm stomacul şi să beneficiem prin alimentele consumate de substanţele nutritive optime, lucruri ce ne pot influenţa pe parcursul zilei, dar şi pe termen lung.

  • prin lume
  • stat de drept
  • in economie
  • politica
  • actualitate
  • intro istoric
  • intro2

13 noiembrie 2018

AZI Piaţa ştirilor de azi

„DONEAZĂ SÂNGE! FII EROU!” ÎNTRE 19-23 NOIEMBRIE. Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti, prin Societatea Studenţilor în Medicină, redeschide, pe 19 noiembrie, porţile campaniei, bianuale, „Donează sânge! Fii Erou!”. Campania se va desfăşura în perioada 19 - 23 noiembrie în Holul de Onoare al Facultăţii de Medicină şi la Centrul de Transfuzie Sanguină. [ Citeste mai departe ]

13 noiembrie 2018

AZI Prin Lume

AU CEDAT CABLURILE. Fregata KNM Helge Ingstad a Marinei norvegiene, care a intrat, săptămâna trecută, în coliziune cu petrolierul maltez Sola TS în largul coastei de vest a ţării s-a scufundat astăzi aproape complet, arată fotografii luate de Administraţia Coastei Norvegiei, informează Reuters. [ Citeste mai departe ]

13 noiembrie 2018

AZI Stat de drept

„DOSAR POLITIC”. Avocaţii din dosarul Belina au cerut instanţei de la Tribunalul Bucureşti trimiterea unor adrese către DNA şi SRI pentru a afla dacă probele din cauză au fost obţinute în baza protocoalelor cu SRI, ei fiind de părere că dosarul e unul politic, potrivit Mediafax. [ Citeste mai departe ]

13 noiembrie 2018

AZI În cultură

La „Davila”, în Piteşti. Vreo douăsprezece spectacole pentru cei mari. Cam tot atâtea pentru copii, fie la sediu, fie-n alte localităţi binevenit. Întreg efortul ăsta, sub siglă cunoscută pe plai argeşean: Festivalul Internaţional de Teatru de Studio şi de Forme Noi. Anul acesta, la a douăzeci şi doua ediţie. Mai substanţială numeric şi c-un plus valoric, incontestabil. [ Citeste mai departe ]

13 noiembrie 2018

AZI Prin ţară

ARS DE VIU PE UN VAGON DE MARFĂ. Un tânăr a murit carbonizat, astăzi, după ce s-a urcat pe vagonul unui tren de marfă pentru a-şi face un selfie şi a fost electrocutat. Poliţia a deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă. [ Citeste mai departe ]

Viaţa de lângă noi

Bucureştiul, campion european la blocaje în trafic

Bucureştiul, campion european la blocaje în trafic

Clasamentului realizat anual de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom pune Bucureştiul... [ Citeste mai departe ]

Bani & afaceri

Activele Băncii centrale a Japoniei sunt mai mari decât PIB al ţării

Activele Băncii centrale a Japoniei sunt mai mari decât PIB al ţării

Banca Japoniei a devenit prima bancă centrală dintr-o ţară membră a grupului statelor puternic... [ Citeste mai departe ]

Efemeride

Trecere de pietoni personală

Trecere de pietoni personală

O stradă proaspăt asfaltată dintr-un cartier din oraşul Suceava a fost „decorată” şi cu 9 treceri... [ Citeste mai departe ]

Fără copyright

Terminatorul Toader: I'm back!

Terminatorul Toader: I'm back!

Dacă, să zicem, Lazăr era judecat pentru niște fapte care ar fi prevăzut pedeapsa cu (Doamne... [ Citeste mai departe ]

Răsfoiţi! Merită

Kirâze - Solmaz Kamuran

„Kirâze” este saga unei familii sefarde, nevoită să părăsească pămantul strămoşesc de pe malurile râului Tajo, din Spania şi să caute libertatea în celălat capăt al Europei, la Istanbul.


[ Vezi toate ]

Magazin

S-a redeschis muzeul dedicat lui Pablo Escobar

S-a redeschis muzeul dedicat lui Pablo Escobar

Un muzeu controversat, dedicat celebrului traficant de droguri columbian Pablo Escobar, s-a... [ Citeste mai departe ]

Pilula de sănătate

Marea Britanie vrea să introducă acid folic în pâine

Marea Britanie vrea să introducă acid folic în pâine

Marea Britanie vrea să introducă acid folic în făină, pentru a evita naşterea copiilor cu... [ Citeste mai departe ]
banca

Parteneri pentru AZI

amos SensoTV ampress