100 de vulcani necunoscuţi sub gheaţa din Antarctica

25 august 2017  16:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
100 de vulcani necunoscuţi sub gheaţa din Antarctica

Aproape 100 de vulcani necunoscuţi până acum se află ascunşi sub gheaţa din Antarctica, iar oamenii de ştiinţă nu ştiu deocamdată câţi dintre aceştia sunt activi, conform Live Science.

O analiză realizată recent a scos la iveală 138 de vulcani aflaţi pe o porţiune a continentului cunoscută sub numele de Banchiza Antarcticii de Vest, o regiune vastă ce se întinde pe o distanţă de 3.500 de kilometri, de la Marea Ross, în partea de sud, până la Peninsula Antarctică, în nord-vest. Oamenii de ştiinţă nu ştiau de existenţa a 91 dintre aceste structuri proaspăt descoperite. Vulcanii variază, de la dimensiunea modestă de 100 de metri la înălţimi de 3.850 de metri.

Descoperirea a fost publicată în jurnalul "Geological Society Special Publications". "Antarctica rămâne printre cele mai puţin studiate zone de pe glob, iar ca tânăr cercetător am fost încântat să aflu ceva nou şi care nu este pe deplin înţeles", a declarat Max Van Wyk de Vries, student în domeniul geoştiinţelor la Universitatea din Edinburgh, Scoţia, coautor al studiului. "După ce am examinat datele existente din Antarctica de Vest, am început să descopăr urme de vulcanism. Evident, am continuat cercetările şi s-a ajuns la descoperirea a aproape 100 de vulcani sub stratul de gheaţă", a completat acesta.

Oamenii de ştiinţă au făcut aceste descoperiri utilizând date obţinute prin satelit, prin penetrarea stratului de gheaţă cu ajutorul radarelor şi prin observaţii efectuate pe calea aerului. Numărul vulcanilor din regiune rivalizează cu cel din Valea Rift sau Marele Rift din Africa de Est, una dintre regiunile cu cea mai mare densitate de astfel de formaţiuni din lume.

Oamenii de ştiinţă nu cunosc deocamdată câte dintre aceste formaţiuni sunt active, însă acest continent a fost tulburat în trecut de activităţi vulcanice. Pe fondul încălzirii Pământului în urma schimbărilor climatice şi a subţierii stratului de gheaţă, unii dintre vulcanii care în prezent sunt inactivi s-ar putea retrezi la viaţă, precizează cercetătorii într-o declaraţie. Studii anterioare au demonstrat că Antarctica a fost mult mai activă din punct de vedere vulcanic în timpul perioadelor mai calde din istoria sa geologică, au precizat oamenii de ştiinţă.

21 septembrie 2018

TRAFIC RESTRICŢIONAT. Traficul rutier este restricţionat în aceste zile în centrul Capitalei pentru desfăşurarea manifestărilor dedicate Zilelor Bucureştiului. [ Citeste mai departe ]

21 septembrie 2018

PESTE 60 DE OAMENI SUNT ÎNCĂ DAŢI DISPĂRUŢI. Cel puţin 29 de oameni au murit şi alţi cel puţin 60 sunt încă daţi dispăruţi în urma unei alunecări de teren masive care a avut loc ieri în satul Tinaan, din provincia Cebu în centrul Filipine, au anunţat, astăzi, oficiali locali, citaţi de DPA. Nouă persoane au fost salvate în urma alunecării de teren. [ Citeste mai departe ]

21 septembrie 2018

DOSARUL VIOLENŢELOR DIN 10 AUGUST. Procurorii de la Parchetul General au anunţat, oficial, învinuirea şefilor Jandarmeriei Române şi a secretarului de stat Mihai Chirică, în dosarul violenţelor de la protestul din 10 august. Procurorii spun că ordinul de intervenţie nu a fost legal, precizând că cel care a coordonat intervenţia a intervenit pentru falsificarea orei la care s-a semnat actul. [ Citeste mai departe ]

21 septembrie 2018

PERETE PENTRU IMPRESII. Strada Sforii din Braşov a fost redeschisă, astăzi, cu o nouă înfăţişare după o lună şi jumătate de reamenajări. Ca noutate absolută, pe unul dintre pereţi vizitatorii îşi pot scrie impresiile. [ Citeste mai departe ]

21 septembrie 2018

PATRU PERSOANE RĂNITE. Un microbuz în care se aflau 8 persoane s-a răsturnat, vineri dimineaţă, pe DN6, în zona localităţii Bujoreni din judeţul Teleorman. [ Citeste mai departe ]

Pacient suspect de febră tifoidă, dus la Victor Babeş

Un bărbatul, care venea din Guineea cu o aeronavă Turkish Airlines preluată din Istanbul, a fost... [ Citeste mai departe ]

Al treilea manual cu probleme

După greşelile semnalate în presă din manualele de geografie şi biologie pentru clasa a VI-a, un... [ Citeste mai departe ]

Rechizitoriul lui Giuliani și „greaua moștenire” democrată a Deep State

Maiorul George încearcă să ne convingă că faţă de mesajul răposatului McCain, scrisoarea lui... [ Citeste mai departe ]

Şase poveşti cu draci - Igor Bergler

Nemulţumiţi de mediocritatea creatorului lor, şase draci evadează din tot atâtea tablouri.

Take That, turneu la 30 de ani de la înfiinţare