Bacteriile îngreunează vindecarea rănilor

18 octombrie 2017  17:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Bacteriile îngreunează vindecarea rănilor

O echipă de oameni de ştiinţă din Marea Britanie a dezvăluit că a descoperit motivul pentru care una din zece persoane se confruntă cu răni care se vindecă greu şi care au potenţial fatal.

Noua cercetare desfăşurată la Universitatea din Manchester a identificat o bacterie, prezentă în mod normal pe piele, ce poate îngreuna vindecarea rănilor.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că în cazul deteriorării unui receptor ce permite corpului să recunoască bacteria Pseudomonas aeruginosa rezultatul este o disfuncţie şi un dezechilibru. Conform dr. Sheena Cruickshank, acest dezechilibru are un impact deosebit de important asupra abilităţii de vindecare a unei răni.

Bacteria, care trăieşte în mod natural pe oameni, a fost asociată anterior cu infecţia rănilor, o complicaţie majoră a leziunilor pielii care întârzie să se vindece.

Cercetarea, condusă de Cruickshank şi dr. Matthew Hardman de la Universitatea din Hull, a fost publicată în "Journal of Investigative Dermatology" şi a fost finanţată de Consiliul pentru Cercetare Medicală. Aceasta prezintă noi dovezi ce explică motivul pentru care 10% dintre persoane se vor confrunta cu o rană infectată care nu se va vindeca în mod corespunzător.

"Este impetuos necesar să înţelegem comunităţile de bacterii prezente pe pielea noastră şi motivul pentru care mulţi dintre noi se vor confrunta cu răni care nu se vindecă", a declarat dr. Cruickshank. "Rănile pot fi cauzate de o multitudine de factori, de la traume la escare, însă infecţia este o complicaţie ce poate duce uneori la probleme medicale letale", a completat ea.

"Multe persoane se luptă cu răni care se vindecă greu, însă această nouă cercetare sugerează că tipurile de bacterii prezente (pe piele - n.r.) pot fi responsabile de imposibilitatea noastră de a ne vindeca, ceea ce este important de luat în calcul pentru gestionarea tratamentului leziunii", a precizat Cruickshank.

17 octombrie 2018