Cea mai frumoasă ploaie de stele a anului, la noapte

13 decembrie 2017  14:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Cea mai frumoasă ploaie de stele a anului, la noapte

O ploaie de meteori cunoscută sub numele de Geminide va atinge vârful intensităţii în noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA.

Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie „poate fi observat cu ochiul liber, în condiţii de cer senin şi întunecat, din cea mai mare parte a lumii, însă spectacolul va fi cel mai frumos în emisfera nordică”, a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

„Geminidele vor fi cea mai frumoasă ploaie de stele a anului (...). Semiluna subţire, în descreştere, nu va strica spectacolul”, a adăugat acesta.

Majoritatea ploilor de meteori sunt cauzate de comete. Geminidele sunt, de fapt, mici fragmente lăsate în urmă de „un obiect ciudat şi stâncos numit 3200 Phaeton” cu a căror traiectorie Pământul se intersectează în fiecare an la jumătatea lunii decembrie. Particulele ard când intră în atmosfera terestră şi astfel apar „stelele căzătoare”.

„Natura lui Phaethon este în curs de dezbatere. Fie este un asteroid din apropiere de Pământ, fie o fostă cometă”, a declarat Bill Cooke.

Cu această ocazie, astronomii vor avea ocazia să-l studieze pe Phaethon care la mijlocul lunii decembrie se afla cel mai aproape de pământ de la descoperirea sa în 1983.

Pentru a se bucura de acest spectacol celest, amatorii sunt sfătuiţi să evite cât de mult posibil luminile provenind de la oraşele mari.

Este nevoie de cel puţin zece minute pentru ca vederea să se obişnuiască cu întunericul şi să perceapă toate stelele vizibile, dar nu este nevoie de un telescop sau de echipamente speciale pentru observarea Geminidelor.

• sport
ALERTĂ METEO. Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, astăzi, o informare de instabilitate atmosferică valabilă la nivelul întregii ţări din după-amiaza zilei de marţi până vineri seara. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

PENTRU A PĂSTRA PROFILUL TRADIŢIONAL AL ORAŞULUI. Guvernul ungar a discutat interzicerea zgârie-norilor la Budapesta, pentru a păstra profilul tradiţional al capitalei, a declarat şeful de cabinet al premierului, Gergely Gulyas, transmite MTI. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

APEL AL CSM PRIVIND ANCHETAREA VIOLENŢELOR DIN 10 AUGUST. În contextul protestelor violente din 10 august, CSM precizează că susţine magistraţii implicaţi în anchetă, astfel încât aceasta să se deruleze imparţial şi face un apel public către toate instituţiile publice de a se manifesta echidistant, pentru a fi evitate presiunile interne sau externe. [ Citeste mai departe ]

16 august 2018

Festival de august, tradițional. Anul acesta, la ediția a treizeci și cincea. Participanți din Bosnia și Herțegovina. Bulgaria, China, Georgia. Grecia, Moldova, România. Serbia, Spania, Turcia. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

SE SCHIMBĂ SENSUL DE CIRCULAŢIE PE UNA DINTRE BENZI. Având in vedere că, în această perioadă, care cuprinte atât ziua de Sfânta Maria, cât și zilele de sfârșit ale săptămânii, în zona Agenției de Încasare Fetești, se pot înregistra ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule, CNAIR SA împreuna cu reprezentanții Poliției Rutiere, au luat măsuri în vederea fluidizării traficului. [ Citeste mai departe ]

Adormirea Maicii Domnului – tradiţii şi obiceiuri

Una dintre cele mai mari sărbători creştine din an, Sfânta Maria, Adormirea Maicii Domnului,... [ Citeste mai departe ]

Profit net de 98 de milioane de lei pentru Transelectrica

Compania Transelectrica a raportat, pentru primele şase luni din 2018, un profit net de 98,02... [ Citeste mai departe ]

Tricoaie în loc de tricouri

Cosmin Butuza, secretar de stat în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, a folosit,... [ Citeste mai departe ]

Cum era să declanşeze Fifor al treilea război mondial

„Fiţi tari!” (slăbănogilor) – i-a îndemnat Iohannis pe liberali, convins că în forma la care i-a... [ Citeste mai departe ]

Mici lucruri mărețe - Jodi Picoult

Ruth Jefferson este o asistentă medicală de culoare, cu peste douăzeci de ani de experienţă. La intrarea într-o tură vrea să facă o verificare de rutină a stării unui nou-născut, însă imediat este anunţată că i s-a dat în grijă alt pacient.

Gunoi adus de valuri pe plajele din Mexic