Cea mai frumoasă ploaie de stele a anului, la noapte

13 decembrie 2017  14:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Cea mai frumoasă ploaie de stele a anului, la noapte

O ploaie de meteori cunoscută sub numele de Geminide va atinge vârful intensităţii în noaptea de miercuri spre joi, potrivit NASA.

Acest curent de meteori din noaptea de 13 spre 14 decembrie „poate fi observat cu ochiul liber, în condiţii de cer senin şi întunecat, din cea mai mare parte a lumii, însă spectacolul va fi cel mai frumos în emisfera nordică”, a explicat Bill Cooke, directorul biroului responsabil de studierea meteorilor din cadrul NASA, citat de AFP.

„Geminidele vor fi cea mai frumoasă ploaie de stele a anului (...). Semiluna subţire, în descreştere, nu va strica spectacolul”, a adăugat acesta.

Majoritatea ploilor de meteori sunt cauzate de comete. Geminidele sunt, de fapt, mici fragmente lăsate în urmă de „un obiect ciudat şi stâncos numit 3200 Phaeton” cu a căror traiectorie Pământul se intersectează în fiecare an la jumătatea lunii decembrie. Particulele ard când intră în atmosfera terestră şi astfel apar „stelele căzătoare”.

„Natura lui Phaethon este în curs de dezbatere. Fie este un asteroid din apropiere de Pământ, fie o fostă cometă”, a declarat Bill Cooke.

Cu această ocazie, astronomii vor avea ocazia să-l studieze pe Phaethon care la mijlocul lunii decembrie se afla cel mai aproape de pământ de la descoperirea sa în 1983.

Pentru a se bucura de acest spectacol celest, amatorii sunt sfătuiţi să evite cât de mult posibil luminile provenind de la oraşele mari.

Este nevoie de cel puţin zece minute pentru ca vederea să se obişnuiască cu întunericul şi să perceapă toate stelele vizibile, dar nu este nevoie de un telescop sau de echipamente speciale pentru observarea Geminidelor.

Xantipa