Cygnus a plecat spre ISS

13 noiembrie 2017  17:00| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Cygnus a plecat spre ISS

Compania Orbital ATK a anunţat lansarea cu succes a unei capsule Cygnus, într-o misiune de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), după ce a amânat misiunea din cauza prezenţei neaşteptate a unui avion în spaţiul aerian asociat bazei de lansare.

Echipa de control al misiunii a precizat că lansarea s-a desfăşurat fără nicio problemă. Capsula cargou Cygnus a fost transportată pe orbită de o rachetă Antares. Lansarea a avut loc la baza NASA Wallops Flight Facility, din apropierea coastei Atlantice a Virginiei. După anularea lansării, echipele operative au trebuit să golească rezervoarele rachetei Antares de combustibil şi apoi să le reumple.

Aceasta este cea de-a opta misiune de tip cargo din programul companiei Orbital ATK ce vizează reaprovizionarea ISS, în virtutea unui contract de 1,9 miliarde de dolari încheiat cu NASA.

Capsula spaţială Cygnus are la bord o încărcătură de 3,3 tone ce constă în alimente, articole de uz zilnic, echipamente şi materiale necesare unor experimente ştiinţifice, inclusiv un satelit care trebuie să testeze modul în care bacteriile se dezvoltă în condiţii de microgravitaţie. Acel experiment va permite oamenilor de ştiinţă să determine cantitatea minimă de antibiotice care sunt necesare pentru neutralizarea bacteriilor în spaţiu. "Rezistenţa microbiană la antibiotice ar putea reprezenta un risc pentru astronauţii din spaţiu, unde sistemul lor imunitar este slăbit", a explicat NASA într-un comunicat. "Cercetătorii sunt de părere că rezultatele acestor experimente ar trebui să îi ajute să creeze antibiotice eficiente pentru protejarea astronauţilor în timpul misiunilor de lungă durată în spaţiu", a continuat agenţia spaţială americană, care speră să lanseze misiuni cu echipaje de astronauţi către Marte în jurul anului 2030.

Capsula Cygnus are de asemenea la bord 14 sateliţi de tip Cubesat. După ce capsula Cygnus se va conecta la ISS şi încărcătura sa va fi transferată la bordul staţiei, ea va fi umplută cu deşeuri. Apoi, capsula se va desprinde de ISS în decembrie şi va plonja în atmosferă, urmând să se dezintegreze integral în aer, deasupra Oceanului Pacific.

• in cultura

22 octombrie 2018

DIN 25 OCTOMBRIE. Primăria Municipiului Bucureşti a anunţat că, din 25 octombrie 2018, ora 18.00, bucureştenii se pot înregistra în aplicaţia PEVAUTO, prin accesarea site-ului www.pmb.ro, secţiunea „Eco-voucher în schimbul unui autovehicul uzat”. [ Citeste mai departe ]

22 octombrie 2018

ANULEAZĂ EXPORTURILE DE ARME. Germania nu va autoriza în situaţia actuală exporturile de arme către Arabia Saudită, ţinând cont de incertitudinea care se menţine în jurul morţii jurnalistului Jamal Khashoggi, a avertizat cancelarul german, Angela Merkel, relatează AFP. [ Citeste mai departe ]

22 octombrie 2018

ACUZAT DE LUARE DE MITĂ. Ion Aliman, primarul comunei Deveselu, judeţul Olt, a fost trimis în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie într-un dosar în care este acuzat de luare de mită. [ Citeste mai departe ]

22 octombrie 2018

La Slobozia născută, prin `90. Doldora de voinţă şi pasiune. Contopindu-se cu pianu` vădit şi dăruindu-i-se neprecupeţit. Precum constatai de curând. La „Serile Lipatti”, în amplu recital. Straşnic, viu aplaudat. Ce-a pus-o-n valoare la fix. [ Citeste mai departe ]

22 octombrie 2018

ŞOFERUL ZICE CĂ N-AVEA HABAR. 19 cetăţeni irakieni, cu vârste cuprinse între 7 şi 43 de ani, au fost depistaţi de poliţiştii de frontieră din Bechet încercând să intre ilegal în ţară, ascunşi într-un microbuz condus de un şofer sârb ce transporta cabluri electrice din Turcia către Cehia. [ Citeste mai departe ]

Prima medalie la Jocurile Invictus de la Sydney

Militarii români au obţinut prima medalie pentru România, la Jocurile Invictus de la Sydney, la... [ Citeste mai departe ]

România are 36 de hoteluri de 5 stele

La 31 iulie 2018, în România, erau 36 hoteluri clasificate la 5 stele şi 367 de hoteluri de 4 stele. [ Citeste mai departe ]

L-au „masacrat” şi pe Topîrceanu

„Balada unui greier mic”, a lui George Topîrceanu, din manualul de clasa a II-a, nu mai seamănă... [ Citeste mai departe ]

Flotările ministrului Daea

După ce i-a fugărit pe colaboratorii care l-au însoţit şi pe jurnalişti însetaţi de noutăţi (de... [ Citeste mai departe ]

Povestea familiei Heike - Eiji Yoshikawa

La şaptesprezece ani, războinicul Kiyomori din clanul Heike e un flăcău uşuratic, sărac şi flămând. La aproape cincizeci de ani a devenit deja căpetenia clanului, tatăl împărătesei şi faima întregului Kyoto.

Cel mai lung zbor din lume: Singapore-New York, în 17 ore şi 25 de min