Cygnus a plecat spre ISS

13 noiembrie 2017  17:00| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Cygnus a plecat spre ISS

Compania Orbital ATK a anunţat lansarea cu succes a unei capsule Cygnus, într-o misiune de aprovizionare a Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS), după ce a amânat misiunea din cauza prezenţei neaşteptate a unui avion în spaţiul aerian asociat bazei de lansare.

Echipa de control al misiunii a precizat că lansarea s-a desfăşurat fără nicio problemă. Capsula cargou Cygnus a fost transportată pe orbită de o rachetă Antares. Lansarea a avut loc la baza NASA Wallops Flight Facility, din apropierea coastei Atlantice a Virginiei. După anularea lansării, echipele operative au trebuit să golească rezervoarele rachetei Antares de combustibil şi apoi să le reumple.

Aceasta este cea de-a opta misiune de tip cargo din programul companiei Orbital ATK ce vizează reaprovizionarea ISS, în virtutea unui contract de 1,9 miliarde de dolari încheiat cu NASA.

Capsula spaţială Cygnus are la bord o încărcătură de 3,3 tone ce constă în alimente, articole de uz zilnic, echipamente şi materiale necesare unor experimente ştiinţifice, inclusiv un satelit care trebuie să testeze modul în care bacteriile se dezvoltă în condiţii de microgravitaţie. Acel experiment va permite oamenilor de ştiinţă să determine cantitatea minimă de antibiotice care sunt necesare pentru neutralizarea bacteriilor în spaţiu. "Rezistenţa microbiană la antibiotice ar putea reprezenta un risc pentru astronauţii din spaţiu, unde sistemul lor imunitar este slăbit", a explicat NASA într-un comunicat. "Cercetătorii sunt de părere că rezultatele acestor experimente ar trebui să îi ajute să creeze antibiotice eficiente pentru protejarea astronauţilor în timpul misiunilor de lungă durată în spaţiu", a continuat agenţia spaţială americană, care speră să lanseze misiuni cu echipaje de astronauţi către Marte în jurul anului 2030.

Capsula Cygnus are de asemenea la bord 14 sateliţi de tip Cubesat. După ce capsula Cygnus se va conecta la ISS şi încărcătura sa va fi transferată la bordul staţiei, ea va fi umplută cu deşeuri. Apoi, capsula se va desprinde de ISS în decembrie şi va plonja în atmosferă, urmând să se dezintegreze integral în aer, deasupra Oceanului Pacific.

14 decembrie 2018

NINSORI ÎN JUMĂTATE DE ŢARĂ. Din această seară până duminică dimineaţă, ninsorile se vor intensifica şi se vor extinde în jumătate de ţară, anunţă meteorologii. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

14 POLIŢIŞTI RĂNIŢI ŞI 8 MAŞINI DE POLIŢIE AVARIATE. Poliţia ungară a arestat 51 de persoane în timpul demonstraţiilor care au avut loc miercuri şi joi la Budapesta împotriva noilor prevederi din codul muncii aprobate de Parlament, transmite, astăzi, agenţia MTI, citând un comunicat al poliţiei din capitala ungară. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

EXTRĂDAREA JURNALISTULUI TURC. Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au respins, astăzi, cererea autorităţilor turce de extrădare a jurnalistului Kamil Demirkaya de la publicaţia „Zaman România”. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

O IMAGINE A OBICEIURILOR ŞI ACTIVITĂŢILOR LOCUITORILOR ORAŞULUI OTOMAN. Casa Artelor din Timişoara va găzdui, astăzi, de la ora 18.30, ultima ediţie din acest an a proiectului intitulat „Seri de patrimoniu”, iniţiat de Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, când vor fi prezentate „Vicii şi delicii în Timişoara otomană”, reţete ce răsfăţau cetatea cu dulciuri şi fructe exotice, în timp ce descoperirile arheobotanice vor completa imaginea îndeletnicirilor gastronomice ale autohtonilor. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

CURSĂ CARITABILĂ. Aproape 150 de sibieni s-au îmbrăcat în costumul lui Moş Crăciun şi au alergat, joi seară, prin centrul istoric al municipiului reşedinţă, în prima cursă dedicată Moşului, numită „Marea MoşMondeală”. [ Citeste mai departe ]

Iulian Rotariu, clasat pe locul II la ultramaratonul din Arctica, a ajuns acasă

Pompierul botoşănean Iulian Rotariu, care a terminat pe poziţia a doua ultramaratorul „The last... [ Citeste mai departe ]

Plus 14,3% la vânzările de autoturisme Dacia în Europa

În noiembrie 2018, vânzările de autoturisme Dacia au avansat cu 14,3% în Europa, cota de piaţă a... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Drepturile Omului şi Statul de Drept

Românii au făcut o revoluţie pentru a recâştiga drepturile fundamentale de care un regim... [ Citeste mai departe ]

Moștenirea - Yrsa Sigurdardóttir

Singura persoană care ar putea deţine cheia unui tulburător caz de crimă este Margrét, fiica de şapte ani a victimei. Fetiţa a fost găsită ascunsă în camera unde a murit mama ei, însă refuză să vorbească.

Oraş inundat cu... ciocolată