Misiuni robotizate spre o cometă

22 decembrie 2017  14:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Misiuni robotizate spre o cometă

NASA a anunţat că a reţinut două concepte de explorare robotizată a Sistemului Solar dintr-un total de 12 proiecte care au fost propuse de echipe de cercetători.

Unul dintre ele vizează explorarea unei comete, iar celălalt doreşte să trimită o sondă spre Titan, cel mai mare dintre sateliţii naturali ai planetei Saturn, informează AFP.

Însă agenţia spaţială americană va trebui, în urma unor studii mai amănunţite, să aleagă un proiect dintre cele două finaliste, în 2019, pentru a dezvolta o misiune de explorare ce va fi lansată la jumătatea anilor 2020.

„Aceste două proiecte de explorare încearcă să răspundă la unele dintre cele mai mari întrebări din Sistemul Solar", a precizat Thomas Zurbuchen, directorul departamentului de programe ştiinţifice din cadrul NASA.

Prima dintre aceste două misiuni, denumită „Caesar" (Comet Astrobiology Exploration SAmple Return), vizează colectarea unor eşantioane din nucleul cometei 67P/Ciuriumov-Gherasimenko şi aducerea lor pe Terra.

Misiunea ar putea dezvălui oamenilor de ştiinţă originea formării planetei noastre, a oceanelor şi a vieţii terestre.

Cometele sunt constituite din materiale ce provin din foste stele şi din nori interstelari ce datează din perioada în care s-a format Sistemul Solar, în urmă cu cinci miliarde de ani. De aceea, ele sunt considerate martori preţioşi ai trecutului.

A doua misiune reţinută de NASA, „Dragonfly", se bazează pe o dronă ce va fi capabilă să exploreze caracterul locuibil al câtorva zeci de situri de pe Titan, un satelit natural înzestrat cu o atmosferă densă, şi care are la suprafaţa lui lacuri şi râuri din metan lichid.

Oamenii de ştiinţă cred că Titan ar putea conţine un ocean de apă sub o crustă groasă de gheaţă şi viaţa ar putea să existe în acel ocean.

Misiunea ce va fi reţinută de NASA va fi cea de-a patra pe care agenţia spaţială americană o va include în programul „New Frontiers", înzestrat cu un buget de aproximativ 850 de milioane de dolari.

Primele trei misiuni din acest program de explorare spaţială sunt New Horizon - care a survolat Pluto în 2015, Juno - o sondă plasată pe orbita planetei Jupiter şi OSIRIS-REx - un vehicul spaţial care va trebui să colecteze eşantioane de pe asteroidul Bennu în 2023 şi să le aducă apoi pe Terra.

Celelalte proiecte din programul „New Frontiers" vizează studierea planetelor Saturn şi Venus şi a asteroizilor din jurul planetei Jupiter.

Două dintre aceste proiecte au fost de asemenea reţinute de NASA pentru a face obiectul unei dezvoltări tehnologice mai ample: sondele Enceladus Life Finder şi Venus In situ Composition Investigations (VICI).

Prima este concepută pentru a capta eventualele indicii ale unei activităţi biologice în gheizerele uriaşe care există pe Enceladus (satelit al planetei Saturn).

VICI va fi primul vehicul spaţial robotizat al NASA care va explora planeta Venus după o pauză de trei decenii. Sonda Venus Express, lansată de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), este cel mai recent vehicul spaţial care a studiat această planetă de la mică distanţă, între 2006 şi 2014, înainte de a-şi încheia misiunea după ce a rămas fără carburant.

EVENIMENT CARE PRECEDE ZIUA DE CURĂŢENIE NAŢIONALĂ. Organizatorii Zilei de Curăţenie Naţională, „Let's Do It, Romania!”, au demarat seria de evenimente „Let's Bike It!”, prin care bicicliştii invitaţi la „vânătoare de deşeuri” vor fi recompensaţi cu premii inedite în valoare de peste 10.300 de lei. [ Citeste mai departe ]

21 august 2018

CEREMONII ŞI MANIFESTAŢII ÎMPOTRIVA PREMIERULUI BABIS. Cehii şi slovacii marchează, astăzi, împlinirea a 50 de ani de la înăbuşirea de către tancurile sovietice a mişcării reformatoare „Primăvara de la Praga”, adunările din cursul zilei prilejuind însă şi contestarea guvernului actual, susţinut de comunişti, relatează AFP. [ Citeste mai departe ]

21 august 2018

A DOUA ÎNCERCARE. Paula Tănase, procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi, şi-a depus candidatura la selecţia organizată de Ministerul Justiţiei pentru funcţia de şef al DNA. [ Citeste mai departe ]

21 august 2018

EVENIMENT DEDICAT ZILEI LIMBII ROMÂNE. Poeţii Liviu Ioan Stoiciu şi Peter Sragher, scriitorii Ilie Cristescu, Mihaela Gligor şi Adrian Lesenciuc şi criticul literar Marius Chivu se numără printre invitaţii Institutului Cultural Român la cea de-a XXV-a ediţie a Târgului Internaţional de Carte de la Beijing (BIBF 2018) care se desfăşoară în perioada 22-26 august. [ Citeste mai departe ]

21 august 2018

UNUL DINTRE PISTOALE POSIBIL SĂ FI FOST CONFECŢIONAT ARTIZANAL. Un bărbat de 65 ani din Strehaia, judeţul Mehedinţi, a anunţat Poliţia că, în timp ce renova acoperişul locuinţei, a găsit zeci de cartuşe cu glonţ şi două pistoale. [ Citeste mai departe ]

Roman, Braşov şi Iaşi se luptă pentru titlul de „Capitala Tineretului din România” 2019-2020

Roman, Braşov şi Iaşi sunt cele trei municipii calificate în finala programului „Capitala... [ Citeste mai departe ]

Tricoaie în loc de tricouri

Cosmin Butuza, secretar de stat în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, a folosit,... [ Citeste mai departe ]

Cum era să declanşeze Fifor al treilea război mondial

„Fiţi tari!” (slăbănogilor) – i-a îndemnat Iohannis pe liberali, convins că în forma la care i-a... [ Citeste mai departe ]

După faptă și răsplată - Gillian Flynn

Eroina acestei povestiri este o aşa-zisă clarvăzătoare, fostă prostituată, care ajunge la o clientă pe nume Susan, o femeie bogată şi nefericită, dornică de un strop de dramă în viaţa ei perfectă.

Abidah Jocurile Asiatice