Misiuni robotizate spre o cometă

22 decembrie 2017  14:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Misiuni robotizate spre o cometă

NASA a anunţat că a reţinut două concepte de explorare robotizată a Sistemului Solar dintr-un total de 12 proiecte care au fost propuse de echipe de cercetători.

Unul dintre ele vizează explorarea unei comete, iar celălalt doreşte să trimită o sondă spre Titan, cel mai mare dintre sateliţii naturali ai planetei Saturn, informează AFP.

Însă agenţia spaţială americană va trebui, în urma unor studii mai amănunţite, să aleagă un proiect dintre cele două finaliste, în 2019, pentru a dezvolta o misiune de explorare ce va fi lansată la jumătatea anilor 2020.

„Aceste două proiecte de explorare încearcă să răspundă la unele dintre cele mai mari întrebări din Sistemul Solar", a precizat Thomas Zurbuchen, directorul departamentului de programe ştiinţifice din cadrul NASA.

Prima dintre aceste două misiuni, denumită „Caesar" (Comet Astrobiology Exploration SAmple Return), vizează colectarea unor eşantioane din nucleul cometei 67P/Ciuriumov-Gherasimenko şi aducerea lor pe Terra.

Misiunea ar putea dezvălui oamenilor de ştiinţă originea formării planetei noastre, a oceanelor şi a vieţii terestre.

Cometele sunt constituite din materiale ce provin din foste stele şi din nori interstelari ce datează din perioada în care s-a format Sistemul Solar, în urmă cu cinci miliarde de ani. De aceea, ele sunt considerate martori preţioşi ai trecutului.

A doua misiune reţinută de NASA, „Dragonfly", se bazează pe o dronă ce va fi capabilă să exploreze caracterul locuibil al câtorva zeci de situri de pe Titan, un satelit natural înzestrat cu o atmosferă densă, şi care are la suprafaţa lui lacuri şi râuri din metan lichid.

Oamenii de ştiinţă cred că Titan ar putea conţine un ocean de apă sub o crustă groasă de gheaţă şi viaţa ar putea să existe în acel ocean.

Misiunea ce va fi reţinută de NASA va fi cea de-a patra pe care agenţia spaţială americană o va include în programul „New Frontiers", înzestrat cu un buget de aproximativ 850 de milioane de dolari.

Primele trei misiuni din acest program de explorare spaţială sunt New Horizon - care a survolat Pluto în 2015, Juno - o sondă plasată pe orbita planetei Jupiter şi OSIRIS-REx - un vehicul spaţial care va trebui să colecteze eşantioane de pe asteroidul Bennu în 2023 şi să le aducă apoi pe Terra.

Celelalte proiecte din programul „New Frontiers" vizează studierea planetelor Saturn şi Venus şi a asteroizilor din jurul planetei Jupiter.

Două dintre aceste proiecte au fost de asemenea reţinute de NASA pentru a face obiectul unei dezvoltări tehnologice mai ample: sondele Enceladus Life Finder şi Venus In situ Composition Investigations (VICI).

Prima este concepută pentru a capta eventualele indicii ale unei activităţi biologice în gheizerele uriaşe care există pe Enceladus (satelit al planetei Saturn).

VICI va fi primul vehicul spaţial robotizat al NASA care va explora planeta Venus după o pauză de trei decenii. Sonda Venus Express, lansată de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), este cel mai recent vehicul spaţial care a studiat această planetă de la mică distanţă, între 2006 şi 2014, înainte de a-şi încheia misiunea după ce a rămas fără carburant.

18 decembrie 2018

DE LA ORA 19.30. Primăria Bucureşti organizează în acest an petrecerea de Revelion 2019 în Piaţa Constituţiei. Evenimentul va începe la ora 19.30 şi va fi denumit Revelion Centenar. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

1.123 DE INCULPAŢI AU PRIMIT CONDAMNĂRI ÎNTRE UN AN ŞI 20 DE ANI DE ÎNCHISOARE. Selman Gülen, nepot al lui predicatorului Fethullah Gülen, acuzat de Ankara că a orchestrat tentativa de lovitură de stat din 2016, a primit, astăzi, o pedeapsă de 7 ani şi jumătate după ce un tribunal l-a găsit vinovat de „apartenenţă la o grupare teroristă armată”, a relatat Anadolu. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

O PERIOADĂ DE 3 ANI. Secţia pentru judecători a CSM a decis, în şedinţa de astăzi, numirile în funcţiile de preşedinte al Secţiei Penale şi al Secţiei Civile de la instanţa supremă. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

„OAMENI, ÎNVĂŢAŢI/DE LA PĂSĂRI, CURAJUL ÎN ZBOR”. Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, organizează, astăzi, de la ora 19.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional Bucureşti, spectacolul muzical „OAMENI - Tribut Aurelian Andreescu”, în memoria unuia dintre cei mai valoroşi şi mai apreciaţi interpreţi români, care a lăsat în urma sa numeroase şlagăre ascultate şi azi cu plăcere de toate vârstele. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

RISCUL DE AVALANŞĂ LA BÂLEA LAC ESTE DE GRADUL PATRU DIN CINCI. O avalanşă de mari dimensiuni, declanşată în noaptea de duminică spre luni, a rupt căsuţele de lemn ale comercianţilor din parcarea din apropierea cabanelor de la Bâlea Lac, potrivit site-ului www.avalanseincarpati.ro. [ Citeste mai departe ]

Amendă record pentru un şofer din Vaslui

Un tânăr de 23 de ani din Vaslui trebuie să plătească 10.000 de lei după ce a încălcat mai multe... [ Citeste mai departe ]

Cât cheltuiesc românii pentru cadourile de Crăciun

Pentru jumătate dintre români, bugetul total alocat cadourilor de Crăciun, în 2018, nu depăşeşte... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Cornel Nistorescu 70: un mesaj și un avertisment

Pentru cei care îl cunosc - şi nu de azi de ieri - pe Cornel Nistorescu, gestul său a fost unul... [ Citeste mai departe ]

Partitura suferinței - Lisa Genova

De-a lungul carierei, Richard, pianist desăvârşit, a fost ovaţionat în săli de concert din întreaga lume. Degetele sale erau instrumente perfect acordate, care dansau pe claviatură cu o precizie uluitoare. Dar asta se întâmpla în urmă cu opt luni.

Oraş inundat cu... ciocolată