Misiuni robotizate spre o cometă

22 decembrie 2017  14:30| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Misiuni robotizate spre o cometă

NASA a anunţat că a reţinut două concepte de explorare robotizată a Sistemului Solar dintr-un total de 12 proiecte care au fost propuse de echipe de cercetători.

Unul dintre ele vizează explorarea unei comete, iar celălalt doreşte să trimită o sondă spre Titan, cel mai mare dintre sateliţii naturali ai planetei Saturn, informează AFP.

Însă agenţia spaţială americană va trebui, în urma unor studii mai amănunţite, să aleagă un proiect dintre cele două finaliste, în 2019, pentru a dezvolta o misiune de explorare ce va fi lansată la jumătatea anilor 2020.

„Aceste două proiecte de explorare încearcă să răspundă la unele dintre cele mai mari întrebări din Sistemul Solar", a precizat Thomas Zurbuchen, directorul departamentului de programe ştiinţifice din cadrul NASA.

Prima dintre aceste două misiuni, denumită „Caesar" (Comet Astrobiology Exploration SAmple Return), vizează colectarea unor eşantioane din nucleul cometei 67P/Ciuriumov-Gherasimenko şi aducerea lor pe Terra.

Misiunea ar putea dezvălui oamenilor de ştiinţă originea formării planetei noastre, a oceanelor şi a vieţii terestre.

Cometele sunt constituite din materiale ce provin din foste stele şi din nori interstelari ce datează din perioada în care s-a format Sistemul Solar, în urmă cu cinci miliarde de ani. De aceea, ele sunt considerate martori preţioşi ai trecutului.

A doua misiune reţinută de NASA, „Dragonfly", se bazează pe o dronă ce va fi capabilă să exploreze caracterul locuibil al câtorva zeci de situri de pe Titan, un satelit natural înzestrat cu o atmosferă densă, şi care are la suprafaţa lui lacuri şi râuri din metan lichid.

Oamenii de ştiinţă cred că Titan ar putea conţine un ocean de apă sub o crustă groasă de gheaţă şi viaţa ar putea să existe în acel ocean.

Misiunea ce va fi reţinută de NASA va fi cea de-a patra pe care agenţia spaţială americană o va include în programul „New Frontiers", înzestrat cu un buget de aproximativ 850 de milioane de dolari.

Primele trei misiuni din acest program de explorare spaţială sunt New Horizon - care a survolat Pluto în 2015, Juno - o sondă plasată pe orbita planetei Jupiter şi OSIRIS-REx - un vehicul spaţial care va trebui să colecteze eşantioane de pe asteroidul Bennu în 2023 şi să le aducă apoi pe Terra.

Celelalte proiecte din programul „New Frontiers" vizează studierea planetelor Saturn şi Venus şi a asteroizilor din jurul planetei Jupiter.

Două dintre aceste proiecte au fost de asemenea reţinute de NASA pentru a face obiectul unei dezvoltări tehnologice mai ample: sondele Enceladus Life Finder şi Venus In situ Composition Investigations (VICI).

Prima este concepută pentru a capta eventualele indicii ale unei activităţi biologice în gheizerele uriaşe care există pe Enceladus (satelit al planetei Saturn).

VICI va fi primul vehicul spaţial robotizat al NASA care va explora planeta Venus după o pauză de trei decenii. Sonda Venus Express, lansată de Agenţia Spaţială Europeană (ESA), este cel mai recent vehicul spaţial care a studiat această planetă de la mică distanţă, între 2006 şi 2014, înainte de a-şi încheia misiunea după ce a rămas fără carburant.

23 februarie 2018

PROCESIUNE RELIGIOASĂ. Traficul rutier va fi restricţionat temporar, sâmbătă şi duminică, pe mai multe străzi din Capitală cu ocazia desfăşurării unei manifestări cultural-religioase. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

MEMBRII PARTIDULUI ALEG DACĂ SĂ INTRE LA GUVERNARE CU CONSERVATORII ANGELEI MERKEL. O cincime din membrii înregistraţi ai Partidului Social Democrat german (SPD) au votat deja la referendumul privitor intrarea sau nu într-o nouă coaliţie de guvernare cu conservatorii cancelarului Angela Merkel, potrivit DPA. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SUPERIMUNITATEA JUDECĂTORILOR CCR. PNL şi USR au sesizat, astăzi, Curtea Constituţională a României (CCR) asupra modificărilor aduse Legii 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea CCR, care instituie un regim de superimunitate membrilor Curţii Constituţionale. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SIMFONIE PE DOUĂ VOCI PRINCIPALE – VIOLONCEL ŞI VIOLĂ. Astăzi, de la ora 19.00, la Sala Radio, Orchestra Naţională prezintă o călătorie simfonică în lumea celebrului hidalgo Don Quijote şi a scutierului său, Sancho Panza, imaginată muzical de Richard Strauss, în poemul simfonic cu acelaşi nume. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

A DAT FOC UNEI BUCĂŢI DE BRÂNZĂ TOPITĂ ÎMBIBATĂ CU SPIRT. Un elev din clasa a 9-a de la un liceu din Galaţi a ajuns la spital cu arsuri pe mâini şi abdomen în urma unui experiment nereuşit. Adolescentul a aprins o bucată de brânză topită îmbibată cu spirt, iar flacăra l-a ars pe aproximativ 25 la sută din corp, potrivit Mediafax. [ Citeste mai departe ]

52 de victime ale gripei

Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a anunţat, astăzi, că alte două persoane, doi... [ Citeste mai departe ]

Peste o treime dintre români vor cheltui între 50 şi 100 de lei pentru cadoul de Dragobete

Şapte din 10 români vor sărbători tradiţionalul Dragobete, iar peste o treime alocă între 5 şi... [ Citeste mai departe ]

Udrea, exmatriculată de la master pentru că nu a călcat pe acolo

Elena Udrea a fost exmatriculată de la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii... [ Citeste mai departe ]

Submarinul galben

Dintre multele „perle” lansate cu prilejul audierii candidaţilor la funcţiile de miniştri în cel... [ Citeste mai departe ]

N sau M (Tommy şi Tuppence) - Agatha Christie

În toiul celui de-al Doilea Război Mondial, în timp ce raidurile Forţelor Aeriene încearcă să ţină piept atacurilor Luftwaffe, Anglia se confruntă cu o ameninţare şi mai înspăimântătoare: inamicii din interior – nazişti care pozează în cetăţeni englezi oneşti.

Scrisoare semnată de toţi membrii trupei Beatles, scoasă la licitaţie