NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

15 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

Un sistem solar cu opt planete, similar celui din care face parte Pământul, a fost descoperit de Agenţia spaţială americană (NASA) cu ajutorul telescopului spaţial Kepler şi inteligenţei artificiale.

NASA informează că, totuşi, niciuna dintre cele opt planete nu ar putea găzdui forme de viaţă. Sistemul de opt planete, cel mai mare cunoscut în prezent în afara celui care include Pământul, orbitează în jurul stelei Kepler 90, la o distanţă de aproximativ 2.545 de ani lumină de Terra.

„Sistemul stelar Kepler-90 este o versiune în miniatură a sistemului nostru solar", a spus Andrew Vanderburg, astronom la University of Texas din Austin.

În 2013, specialiştii anunţau că au descoperit şapte planete care orbitează în jurul stelei Kepler-90.

Cea de-a opta exoplanetă descoperită recent în acest sistem, numită Kepler-90i, este telurică, la fel ca şi Pământul, însă orbitează în jurul stelei ei în 14,4 zile. Acest lucru înseamnă că un an pe acea planetă este echivalent cu două săptămâni pe Terra.

Vanderburg spune însă că suprafaţa acestei exoplanete - planetă situată în afara Sistemului nostru Solar - este prea fierbinte pentru a găzdui forme de viaţă: aproximativ 426 de grade Celsius, similar lui Mercur, cea mai apropiată planetă de Soarele nostru.

Cercetătorii au folosit în detectarea acestui sistem un program pe computer care analizează datele colectate de NASA cu ajutorul telescopului spaţial Kepler. Lansat în 2009, Kepler a scanat până în prezent aproximativ 150.000 de stele.

Astronomii au confirmat deja existenţa a circa 2.500 de sisteme îndepărtate cu ajutorul datelor colectate de acest telescop.

Specialiştii spun că se aşteaptă să descopere multe alte noi planete în afara Sistemului nostru Solar şi că, în viitor, cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea căuta mai specific planete similare Pământului.

Informaţiile privind sistemul stelar Kepler-90 au fost publicate într-un articol apărut în The Astronomical Journal.

14 decembrie 2018

NINSORI ÎN JUMĂTATE DE ŢARĂ. Din această seară până duminică dimineaţă, ninsorile se vor intensifica şi se vor extinde în jumătate de ţară, anunţă meteorologii. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

14 POLIŢIŞTI RĂNIŢI ŞI 8 MAŞINI DE POLIŢIE AVARIATE. Poliţia ungară a arestat 51 de persoane în timpul demonstraţiilor care au avut loc miercuri şi joi la Budapesta împotriva noilor prevederi din codul muncii aprobate de Parlament, transmite, astăzi, agenţia MTI, citând un comunicat al poliţiei din capitala ungară. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

EXTRĂDAREA JURNALISTULUI TURC. Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au respins, astăzi, cererea autorităţilor turce de extrădare a jurnalistului Kamil Demirkaya de la publicaţia „Zaman România”. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

O IMAGINE A OBICEIURILOR ŞI ACTIVITĂŢILOR LOCUITORILOR ORAŞULUI OTOMAN. Casa Artelor din Timişoara va găzdui, astăzi, de la ora 18.30, ultima ediţie din acest an a proiectului intitulat „Seri de patrimoniu”, iniţiat de Direcţia Judeţeană de Cultură Timiş, când vor fi prezentate „Vicii şi delicii în Timişoara otomană”, reţete ce răsfăţau cetatea cu dulciuri şi fructe exotice, în timp ce descoperirile arheobotanice vor completa imaginea îndeletnicirilor gastronomice ale autohtonilor. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

CURSĂ CARITABILĂ. Aproape 150 de sibieni s-au îmbrăcat în costumul lui Moş Crăciun şi au alergat, joi seară, prin centrul istoric al municipiului reşedinţă, în prima cursă dedicată Moşului, numită „Marea MoşMondeală”. [ Citeste mai departe ]

Iulian Rotariu, clasat pe locul II la ultramaratonul din Arctica, a ajuns acasă

Pompierul botoşănean Iulian Rotariu, care a terminat pe poziţia a doua ultramaratorul „The last... [ Citeste mai departe ]

Plus 14,3% la vânzările de autoturisme Dacia în Europa

În noiembrie 2018, vânzările de autoturisme Dacia au avansat cu 14,3% în Europa, cota de piaţă a... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Drepturile Omului şi Statul de Drept

Românii au făcut o revoluţie pentru a recâştiga drepturile fundamentale de care un regim... [ Citeste mai departe ]

Moștenirea - Yrsa Sigurdardóttir

Singura persoană care ar putea deţine cheia unui tulburător caz de crimă este Margrét, fiica de şapte ani a victimei. Fetiţa a fost găsită ascunsă în camera unde a murit mama ei, însă refuză să vorbească.

Oraş inundat cu... ciocolată