NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

15 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

Un sistem solar cu opt planete, similar celui din care face parte Pământul, a fost descoperit de Agenţia spaţială americană (NASA) cu ajutorul telescopului spaţial Kepler şi inteligenţei artificiale.

NASA informează că, totuşi, niciuna dintre cele opt planete nu ar putea găzdui forme de viaţă. Sistemul de opt planete, cel mai mare cunoscut în prezent în afara celui care include Pământul, orbitează în jurul stelei Kepler 90, la o distanţă de aproximativ 2.545 de ani lumină de Terra.

„Sistemul stelar Kepler-90 este o versiune în miniatură a sistemului nostru solar", a spus Andrew Vanderburg, astronom la University of Texas din Austin.

În 2013, specialiştii anunţau că au descoperit şapte planete care orbitează în jurul stelei Kepler-90.

Cea de-a opta exoplanetă descoperită recent în acest sistem, numită Kepler-90i, este telurică, la fel ca şi Pământul, însă orbitează în jurul stelei ei în 14,4 zile. Acest lucru înseamnă că un an pe acea planetă este echivalent cu două săptămâni pe Terra.

Vanderburg spune însă că suprafaţa acestei exoplanete - planetă situată în afara Sistemului nostru Solar - este prea fierbinte pentru a găzdui forme de viaţă: aproximativ 426 de grade Celsius, similar lui Mercur, cea mai apropiată planetă de Soarele nostru.

Cercetătorii au folosit în detectarea acestui sistem un program pe computer care analizează datele colectate de NASA cu ajutorul telescopului spaţial Kepler. Lansat în 2009, Kepler a scanat până în prezent aproximativ 150.000 de stele.

Astronomii au confirmat deja existenţa a circa 2.500 de sisteme îndepărtate cu ajutorul datelor colectate de acest telescop.

Specialiştii spun că se aşteaptă să descopere multe alte noi planete în afara Sistemului nostru Solar şi că, în viitor, cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea căuta mai specific planete similare Pământului.

Informaţiile privind sistemul stelar Kepler-90 au fost publicate într-un articol apărut în The Astronomical Journal.

• sport
ALERTĂ METEO. Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, astăzi, o informare de instabilitate atmosferică valabilă la nivelul întregii ţări din după-amiaza zilei de marţi până vineri seara. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

PENTRU A PĂSTRA PROFILUL TRADIŢIONAL AL ORAŞULUI. Guvernul ungar a discutat interzicerea zgârie-norilor la Budapesta, pentru a păstra profilul tradiţional al capitalei, a declarat şeful de cabinet al premierului, Gergely Gulyas, transmite MTI. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

APEL AL CSM PRIVIND ANCHETAREA VIOLENŢELOR DIN 10 AUGUST. În contextul protestelor violente din 10 august, CSM precizează că susţine magistraţii implicaţi în anchetă, astfel încât aceasta să se deruleze imparţial şi face un apel public către toate instituţiile publice de a se manifesta echidistant, pentru a fi evitate presiunile interne sau externe. [ Citeste mai departe ]

16 august 2018

Festival de august, tradițional. Anul acesta, la ediția a treizeci și cincea. Participanți din Bosnia și Herțegovina. Bulgaria, China, Georgia. Grecia, Moldova, România. Serbia, Spania, Turcia. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

SE SCHIMBĂ SENSUL DE CIRCULAŢIE PE UNA DINTRE BENZI. Având in vedere că, în această perioadă, care cuprinte atât ziua de Sfânta Maria, cât și zilele de sfârșit ale săptămânii, în zona Agenției de Încasare Fetești, se pot înregistra ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule, CNAIR SA împreuna cu reprezentanții Poliției Rutiere, au luat măsuri în vederea fluidizării traficului. [ Citeste mai departe ]

Adormirea Maicii Domnului – tradiţii şi obiceiuri

Una dintre cele mai mari sărbători creştine din an, Sfânta Maria, Adormirea Maicii Domnului,... [ Citeste mai departe ]

Transgaz a primit de la CE prefinanţare de 13,8 milioane de euro pentru BRUA

Transgaz a semnat contracte şi a dat ordin de începere pentru lucrări de aproximativ 335 de... [ Citeste mai departe ]

Tricoaie în loc de tricouri

Cosmin Butuza, secretar de stat în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, a folosit,... [ Citeste mai departe ]

Cum era să declanşeze Fifor al treilea război mondial

„Fiţi tari!” (slăbănogilor) – i-a îndemnat Iohannis pe liberali, convins că în forma la care i-a... [ Citeste mai departe ]

Mici lucruri mărețe - Jodi Picoult

Ruth Jefferson este o asistentă medicală de culoare, cu peste douăzeci de ani de experienţă. La intrarea într-o tură vrea să facă o verificare de rutină a stării unui nou-născut, însă imediat este anunţată că i s-a dat în grijă alt pacient.

Gunoi adus de valuri pe plajele din Mexic