NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

15 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

Un sistem solar cu opt planete, similar celui din care face parte Pământul, a fost descoperit de Agenţia spaţială americană (NASA) cu ajutorul telescopului spaţial Kepler şi inteligenţei artificiale.

NASA informează că, totuşi, niciuna dintre cele opt planete nu ar putea găzdui forme de viaţă. Sistemul de opt planete, cel mai mare cunoscut în prezent în afara celui care include Pământul, orbitează în jurul stelei Kepler 90, la o distanţă de aproximativ 2.545 de ani lumină de Terra.

„Sistemul stelar Kepler-90 este o versiune în miniatură a sistemului nostru solar", a spus Andrew Vanderburg, astronom la University of Texas din Austin.

În 2013, specialiştii anunţau că au descoperit şapte planete care orbitează în jurul stelei Kepler-90.

Cea de-a opta exoplanetă descoperită recent în acest sistem, numită Kepler-90i, este telurică, la fel ca şi Pământul, însă orbitează în jurul stelei ei în 14,4 zile. Acest lucru înseamnă că un an pe acea planetă este echivalent cu două săptămâni pe Terra.

Vanderburg spune însă că suprafaţa acestei exoplanete - planetă situată în afara Sistemului nostru Solar - este prea fierbinte pentru a găzdui forme de viaţă: aproximativ 426 de grade Celsius, similar lui Mercur, cea mai apropiată planetă de Soarele nostru.

Cercetătorii au folosit în detectarea acestui sistem un program pe computer care analizează datele colectate de NASA cu ajutorul telescopului spaţial Kepler. Lansat în 2009, Kepler a scanat până în prezent aproximativ 150.000 de stele.

Astronomii au confirmat deja existenţa a circa 2.500 de sisteme îndepărtate cu ajutorul datelor colectate de acest telescop.

Specialiştii spun că se aşteaptă să descopere multe alte noi planete în afara Sistemului nostru Solar şi că, în viitor, cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea căuta mai specific planete similare Pământului.

Informaţiile privind sistemul stelar Kepler-90 au fost publicate într-un articol apărut în The Astronomical Journal.

23 februarie 2018

PROCESIUNE RELIGIOASĂ. Traficul rutier va fi restricţionat temporar, sâmbătă şi duminică, pe mai multe străzi din Capitală cu ocazia desfăşurării unei manifestări cultural-religioase. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

MEMBRII PARTIDULUI ALEG DACĂ SĂ INTRE LA GUVERNARE CU CONSERVATORII ANGELEI MERKEL. O cincime din membrii înregistraţi ai Partidului Social Democrat german (SPD) au votat deja la referendumul privitor intrarea sau nu într-o nouă coaliţie de guvernare cu conservatorii cancelarului Angela Merkel, potrivit DPA. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SUPERIMUNITATEA JUDECĂTORILOR CCR. PNL şi USR au sesizat, astăzi, Curtea Constituţională a României (CCR) asupra modificărilor aduse Legii 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea CCR, care instituie un regim de superimunitate membrilor Curţii Constituţionale. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SIMFONIE PE DOUĂ VOCI PRINCIPALE – VIOLONCEL ŞI VIOLĂ. Astăzi, de la ora 19.00, la Sala Radio, Orchestra Naţională prezintă o călătorie simfonică în lumea celebrului hidalgo Don Quijote şi a scutierului său, Sancho Panza, imaginată muzical de Richard Strauss, în poemul simfonic cu acelaşi nume. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

A DAT FOC UNEI BUCĂŢI DE BRÂNZĂ TOPITĂ ÎMBIBATĂ CU SPIRT. Un elev din clasa a 9-a de la un liceu din Galaţi a ajuns la spital cu arsuri pe mâini şi abdomen în urma unui experiment nereuşit. Adolescentul a aprins o bucată de brânză topită îmbibată cu spirt, iar flacăra l-a ars pe aproximativ 25 la sută din corp, potrivit Mediafax. [ Citeste mai departe ]

52 de victime ale gripei

Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a anunţat, astăzi, că alte două persoane, doi... [ Citeste mai departe ]

Peste o treime dintre români vor cheltui între 50 şi 100 de lei pentru cadoul de Dragobete

Şapte din 10 români vor sărbători tradiţionalul Dragobete, iar peste o treime alocă între 5 şi... [ Citeste mai departe ]

Udrea, exmatriculată de la master pentru că nu a călcat pe acolo

Elena Udrea a fost exmatriculată de la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii... [ Citeste mai departe ]

Submarinul galben

Dintre multele „perle” lansate cu prilejul audierii candidaţilor la funcţiile de miniştri în cel... [ Citeste mai departe ]

N sau M (Tommy şi Tuppence) - Agatha Christie

În toiul celui de-al Doilea Război Mondial, în timp ce raidurile Forţelor Aeriene încearcă să ţină piept atacurilor Luftwaffe, Anglia se confruntă cu o ameninţare şi mai înspăimântătoare: inamicii din interior – nazişti care pozează în cetăţeni englezi oneşti.

Scrisoare semnată de toţi membrii trupei Beatles, scoasă la licitaţie