NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

15 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
NASA a descoperit un sistem solar fără formă de viaţă

Un sistem solar cu opt planete, similar celui din care face parte Pământul, a fost descoperit de Agenţia spaţială americană (NASA) cu ajutorul telescopului spaţial Kepler şi inteligenţei artificiale.

NASA informează că, totuşi, niciuna dintre cele opt planete nu ar putea găzdui forme de viaţă. Sistemul de opt planete, cel mai mare cunoscut în prezent în afara celui care include Pământul, orbitează în jurul stelei Kepler 90, la o distanţă de aproximativ 2.545 de ani lumină de Terra.

„Sistemul stelar Kepler-90 este o versiune în miniatură a sistemului nostru solar", a spus Andrew Vanderburg, astronom la University of Texas din Austin.

În 2013, specialiştii anunţau că au descoperit şapte planete care orbitează în jurul stelei Kepler-90.

Cea de-a opta exoplanetă descoperită recent în acest sistem, numită Kepler-90i, este telurică, la fel ca şi Pământul, însă orbitează în jurul stelei ei în 14,4 zile. Acest lucru înseamnă că un an pe acea planetă este echivalent cu două săptămâni pe Terra.

Vanderburg spune însă că suprafaţa acestei exoplanete - planetă situată în afara Sistemului nostru Solar - este prea fierbinte pentru a găzdui forme de viaţă: aproximativ 426 de grade Celsius, similar lui Mercur, cea mai apropiată planetă de Soarele nostru.

Cercetătorii au folosit în detectarea acestui sistem un program pe computer care analizează datele colectate de NASA cu ajutorul telescopului spaţial Kepler. Lansat în 2009, Kepler a scanat până în prezent aproximativ 150.000 de stele.

Astronomii au confirmat deja existenţa a circa 2.500 de sisteme îndepărtate cu ajutorul datelor colectate de acest telescop.

Specialiştii spun că se aşteaptă să descopere multe alte noi planete în afara Sistemului nostru Solar şi că, în viitor, cu ajutorul inteligenţei artificiale, ar putea căuta mai specific planete similare Pământului.

Informaţiile privind sistemul stelar Kepler-90 au fost publicate într-un articol apărut în The Astronomical Journal.

18 octombrie 2018

BĂRBAŢI PE MĂTĂSARI. Traficul va fi restricţionat pe mai multe artere din Capitală, vineri, sâmbătă şi duminică, din cauza a trei evenimente ce au loc în acest sfârşit de săptămână, anunţă Brigada Rutieră a Capitalei. [ Citeste mai departe ]

18 octombrie 2018

PPE ARE DOI CANDIDAŢI LA POST. Partidul FIDESZ şi premierul ungar Viktor Orban îl vor susţine pe Manfred Weber drept cap de listă al Partidului Popular European (PPE) pentru alegerile europarlamentare din mai 2019, deci, implicit, preedinte al Comisiei Europene, a anunţat, astăzi, Antal Rogan, şeful de cabinet al premierului ungar, citat de Reuters. [ Citeste mai departe ]

18 octombrie 2018

AUTOTURISME SECONDHAND NEDECLARATE. Poliţiştii argeşeni au efectuat, astăzi, două percheziţii la locuinţele unor persoane şi la sediul unei societăţi comerciale din Albeştii de Argeş, într-un dosar de evaziune fiscală în domeniul achiziţiilor intracomunitare de autoturisme second-hand, cu un prejudiciu de peste 2,7 milioane de lei. [ Citeste mai departe ]

18 octombrie 2018

Primu`, renumit. Autor de piese fecund, preţuit. Decedat în vară, la vreo nouăzeci. Al doilea, actor. D-al nostru, iubit. [ Citeste mai departe ]

18 octombrie 2018

REABILITAREA UNEI STAŢII DE REPOMPARE. Peste o sută de mii de gălăţeni care locuiesc în 11 cartiere, au rămas, astăzi, fără apă rece la robinete din cauza unei lucrări la reţeaua de apă, care presupune oprirea unei staţii de repompare. Patru cisterne cu apă vor aproviziona oraşul, prioritate având unităţile medicale şi de învăţământ. [ Citeste mai departe ]

Campanie MAI împotriva live-urilor la volan

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) face apel către şoferi să nu mai facă live-uri pe Facebook... [ Citeste mai departe ]

Piaţa auto din România îşi continuă evoluţia pozitivă din 2018 atingând noi maxime

Luna septembrie a acestui an consemnează un volum al livrărilor de 15.738 de unităţI (cea mai... [ Citeste mai departe ]

L-au „masacrat” şi pe Topîrceanu

„Balada unui greier mic”, a lui George Topîrceanu, din manualul de clasa a II-a, nu mai seamănă... [ Citeste mai departe ]

Flotările ministrului Daea

După ce i-a fugărit pe colaboratorii care l-au însoţit şi pe jurnalişti însetaţi de noutăţi (de... [ Citeste mai departe ]

Agatha Christie - Crime cu monogramă - Sophie Hannah

Aflat într-o cafenea londoneză, Hercule Poirot ascultă confesiunea unei femei care îi mărturiseşte că va fi ucisă, implorându-l să nu-i găsească asasinul şi să nu-l pedepsească. În aceeaşi seară, Poirot află că trei oaspeţi ai luxosului hotel Bloxham au fost omorâţi, în gură fiecărei victime fiind găsit câte un buton cu monogramă.

Cel mai lung zbor din lume: Singapore-New York, în 17 ore şi 25 de min