O proteină poate trata obezitatea

23 octombrie 2017  16:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
O proteină poate trata obezitatea

Cercetători ai companiei farmaceutice Amgen au dezvoltat o moleculă modificată, care a redus nivelurilor de obezitate la testele pe animale de laborator şi care pe viitor ar putea fi o soluţie la problema obezităţii ce afectează 650 de milioane de oameni în toată lumea.

Prin modificarea proteinei GDF15, experimentul a permis experţilor să reducă greutatea corporală, prezenţa insulinei în sânge şi nivelurile de colesterol la un grup de animale de laborator, precum şoareci şi primate, potrivit unui articol publicat de revista de specialitate Science Translational Medicine.

Echipa cercetătorilor americani, sub coordonarea lui Yumei Xiong, a decis să lanseze acest studiu după ce au observat că nivelurile de concentraţie ale acestei proteine erau mai mari la oameni şi la animalele supraponderale.

Având în vedere că GDF15 are un ciclu scurt de viaţă în plasmă şi prin urmare este dificilă producerea sa în cantităţi suficiente, cercetătorii au optat pentru crearea a două proteine de fuziune diferite, care ulterior au avut aceleaşi rezultate.

Administrând noua proteină unui grup de cobai, cercetătorii au descoperit că aceasta alterează de asemenea preferinţele alimentare ale animalelor, care s-au orientat spre o hrană mai mai puţin calorică. Autorii au concluzionat că noua proteină a activat neuronii cu potenţial de acţiune la animale ce afectează direct conexiunea dintre intestin şi creier.

Potrivit ultimelor date ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), obezitatea este o problemă care s-a triplat din anul 1975 şi ale cărei complicaţii a provocat moartea a cel puţin 2,8 milioane de persoane în 2016.

23 februarie 2018

PROCESIUNE RELIGIOASĂ. Traficul rutier va fi restricţionat temporar, sâmbătă şi duminică, pe mai multe străzi din Capitală cu ocazia desfăşurării unei manifestări cultural-religioase. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

MEMBRII PARTIDULUI ALEG DACĂ SĂ INTRE LA GUVERNARE CU CONSERVATORII ANGELEI MERKEL. O cincime din membrii înregistraţi ai Partidului Social Democrat german (SPD) au votat deja la referendumul privitor intrarea sau nu într-o nouă coaliţie de guvernare cu conservatorii cancelarului Angela Merkel, potrivit DPA. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SUPERIMUNITATEA JUDECĂTORILOR CCR. PNL şi USR au sesizat, astăzi, Curtea Constituţională a României (CCR) asupra modificărilor aduse Legii 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea CCR, care instituie un regim de superimunitate membrilor Curţii Constituţionale. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

SIMFONIE PE DOUĂ VOCI PRINCIPALE – VIOLONCEL ŞI VIOLĂ. Astăzi, de la ora 19.00, la Sala Radio, Orchestra Naţională prezintă o călătorie simfonică în lumea celebrului hidalgo Don Quijote şi a scutierului său, Sancho Panza, imaginată muzical de Richard Strauss, în poemul simfonic cu acelaşi nume. [ Citeste mai departe ]

23 februarie 2018

A DAT FOC UNEI BUCĂŢI DE BRÂNZĂ TOPITĂ ÎMBIBATĂ CU SPIRT. Un elev din clasa a 9-a de la un liceu din Galaţi a ajuns la spital cu arsuri pe mâini şi abdomen în urma unui experiment nereuşit. Adolescentul a aprins o bucată de brânză topită îmbibată cu spirt, iar flacăra l-a ars pe aproximativ 25 la sută din corp, potrivit Mediafax. [ Citeste mai departe ]

52 de victime ale gripei

Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP) a anunţat, astăzi, că alte două persoane, doi... [ Citeste mai departe ]

Peste o treime dintre români vor cheltui între 50 şi 100 de lei pentru cadoul de Dragobete

Şapte din 10 români vor sărbători tradiţionalul Dragobete, iar peste o treime alocă între 5 şi... [ Citeste mai departe ]

Udrea, exmatriculată de la master pentru că nu a călcat pe acolo

Elena Udrea a fost exmatriculată de la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii... [ Citeste mai departe ]

Submarinul galben

Dintre multele „perle” lansate cu prilejul audierii candidaţilor la funcţiile de miniştri în cel... [ Citeste mai departe ]

N sau M (Tommy şi Tuppence) - Agatha Christie

În toiul celui de-al Doilea Război Mondial, în timp ce raidurile Forţelor Aeriene încearcă să ţină piept atacurilor Luftwaffe, Anglia se confruntă cu o ameninţare şi mai înspăimântătoare: inamicii din interior – nazişti care pozează în cetăţeni englezi oneşti.

Scrisoare semnată de toţi membrii trupei Beatles, scoasă la licitaţie