O proteină poate trata obezitatea

23 octombrie 2017  16:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
O proteină poate trata obezitatea

Cercetători ai companiei farmaceutice Amgen au dezvoltat o moleculă modificată, care a redus nivelurilor de obezitate la testele pe animale de laborator şi care pe viitor ar putea fi o soluţie la problema obezităţii ce afectează 650 de milioane de oameni în toată lumea.

Prin modificarea proteinei GDF15, experimentul a permis experţilor să reducă greutatea corporală, prezenţa insulinei în sânge şi nivelurile de colesterol la un grup de animale de laborator, precum şoareci şi primate, potrivit unui articol publicat de revista de specialitate Science Translational Medicine.

Echipa cercetătorilor americani, sub coordonarea lui Yumei Xiong, a decis să lanseze acest studiu după ce au observat că nivelurile de concentraţie ale acestei proteine erau mai mari la oameni şi la animalele supraponderale.

Având în vedere că GDF15 are un ciclu scurt de viaţă în plasmă şi prin urmare este dificilă producerea sa în cantităţi suficiente, cercetătorii au optat pentru crearea a două proteine de fuziune diferite, care ulterior au avut aceleaşi rezultate.

Administrând noua proteină unui grup de cobai, cercetătorii au descoperit că aceasta alterează de asemenea preferinţele alimentare ale animalelor, care s-au orientat spre o hrană mai mai puţin calorică. Autorii au concluzionat că noua proteină a activat neuronii cu potenţial de acţiune la animale ce afectează direct conexiunea dintre intestin şi creier.

Potrivit ultimelor date ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), obezitatea este o problemă care s-a triplat din anul 1975 şi ale cărei complicaţii a provocat moartea a cel puţin 2,8 milioane de persoane în 2016.

18 decembrie 2018

DE LA ORA 19.30. Primăria Bucureşti organizează în acest an petrecerea de Revelion 2019 în Piaţa Constituţiei. Evenimentul va începe la ora 19.30 şi va fi denumit Revelion Centenar. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

1.123 DE INCULPAŢI AU PRIMIT CONDAMNĂRI ÎNTRE UN AN ŞI 20 DE ANI DE ÎNCHISOARE. Selman Gülen, nepot al lui predicatorului Fethullah Gülen, acuzat de Ankara că a orchestrat tentativa de lovitură de stat din 2016, a primit, astăzi, o pedeapsă de 7 ani şi jumătate după ce un tribunal l-a găsit vinovat de „apartenenţă la o grupare teroristă armată”, a relatat Anadolu. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

O PERIOADĂ DE 3 ANI. Secţia pentru judecători a CSM a decis, în şedinţa de astăzi, numirile în funcţiile de preşedinte al Secţiei Penale şi al Secţiei Civile de la instanţa supremă. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

„OAMENI, ÎNVĂŢAŢI/DE LA PĂSĂRI, CURAJUL ÎN ZBOR”. Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, organizează, astăzi, de la ora 19.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional Bucureşti, spectacolul muzical „OAMENI - Tribut Aurelian Andreescu”, în memoria unuia dintre cei mai valoroşi şi mai apreciaţi interpreţi români, care a lăsat în urma sa numeroase şlagăre ascultate şi azi cu plăcere de toate vârstele. [ Citeste mai departe ]

18 decembrie 2018

RISCUL DE AVALANŞĂ LA BÂLEA LAC ESTE DE GRADUL PATRU DIN CINCI. O avalanşă de mari dimensiuni, declanşată în noaptea de duminică spre luni, a rupt căsuţele de lemn ale comercianţilor din parcarea din apropierea cabanelor de la Bâlea Lac, potrivit site-ului www.avalanseincarpati.ro. [ Citeste mai departe ]

Amendă record pentru un şofer din Vaslui

Un tânăr de 23 de ani din Vaslui trebuie să plătească 10.000 de lei după ce a încălcat mai multe... [ Citeste mai departe ]

Cât cheltuiesc românii pentru cadourile de Crăciun

Pentru jumătate dintre români, bugetul total alocat cadourilor de Crăciun, în 2018, nu depăşeşte... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Cornel Nistorescu 70: un mesaj și un avertisment

Pentru cei care îl cunosc - şi nu de azi de ieri - pe Cornel Nistorescu, gestul său a fost unul... [ Citeste mai departe ]

Lasă-mă să mint - Clare Mackintosh

În urmă cu un an, Caroline Johnson a hotărât să-şi încheie viaţa în mod brutal – s-a aruncat în mare la doar câteva luni după ce soţul ei s-a sinucis în acelaşi fel. De atunci, fiica lor, Anna, se străduieşte să se împace cu pierderea părinţilor.

Oraş inundat cu... ciocolată