O proteină poate trata obezitatea

23 octombrie 2017  16:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
O proteină poate trata obezitatea

Cercetători ai companiei farmaceutice Amgen au dezvoltat o moleculă modificată, care a redus nivelurilor de obezitate la testele pe animale de laborator şi care pe viitor ar putea fi o soluţie la problema obezităţii ce afectează 650 de milioane de oameni în toată lumea.

Prin modificarea proteinei GDF15, experimentul a permis experţilor să reducă greutatea corporală, prezenţa insulinei în sânge şi nivelurile de colesterol la un grup de animale de laborator, precum şoareci şi primate, potrivit unui articol publicat de revista de specialitate Science Translational Medicine.

Echipa cercetătorilor americani, sub coordonarea lui Yumei Xiong, a decis să lanseze acest studiu după ce au observat că nivelurile de concentraţie ale acestei proteine erau mai mari la oameni şi la animalele supraponderale.

Având în vedere că GDF15 are un ciclu scurt de viaţă în plasmă şi prin urmare este dificilă producerea sa în cantităţi suficiente, cercetătorii au optat pentru crearea a două proteine de fuziune diferite, care ulterior au avut aceleaşi rezultate.

Administrând noua proteină unui grup de cobai, cercetătorii au descoperit că aceasta alterează de asemenea preferinţele alimentare ale animalelor, care s-au orientat spre o hrană mai mai puţin calorică. Autorii au concluzionat că noua proteină a activat neuronii cu potenţial de acţiune la animale ce afectează direct conexiunea dintre intestin şi creier.

Potrivit ultimelor date ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), obezitatea este o problemă care s-a triplat din anul 1975 şi ale cărei complicaţii a provocat moartea a cel puţin 2,8 milioane de persoane în 2016.

• sport
ALERTĂ METEO. Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, astăzi, o informare de instabilitate atmosferică valabilă la nivelul întregii ţări din după-amiaza zilei de marţi până vineri seara. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

PENTRU A PĂSTRA PROFILUL TRADIŢIONAL AL ORAŞULUI. Guvernul ungar a discutat interzicerea zgârie-norilor la Budapesta, pentru a păstra profilul tradiţional al capitalei, a declarat şeful de cabinet al premierului, Gergely Gulyas, transmite MTI. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

APEL AL CSM PRIVIND ANCHETAREA VIOLENŢELOR DIN 10 AUGUST. În contextul protestelor violente din 10 august, CSM precizează că susţine magistraţii implicaţi în anchetă, astfel încât aceasta să se deruleze imparţial şi face un apel public către toate instituţiile publice de a se manifesta echidistant, pentru a fi evitate presiunile interne sau externe. [ Citeste mai departe ]

16 august 2018

Festival de august, tradițional. Anul acesta, la ediția a treizeci și cincea. Participanți din Bosnia și Herțegovina. Bulgaria, China, Georgia. Grecia, Moldova, România. Serbia, Spania, Turcia. [ Citeste mai departe ]

15 august 2018

SE SCHIMBĂ SENSUL DE CIRCULAŢIE PE UNA DINTRE BENZI. Având in vedere că, în această perioadă, care cuprinte atât ziua de Sfânta Maria, cât și zilele de sfârșit ale săptămânii, în zona Agenției de Încasare Fetești, se pot înregistra ambuteiaje din cauza numărului mare de vehicule, CNAIR SA împreuna cu reprezentanții Poliției Rutiere, au luat măsuri în vederea fluidizării traficului. [ Citeste mai departe ]

Adormirea Maicii Domnului – tradiţii şi obiceiuri

Una dintre cele mai mari sărbători creştine din an, Sfânta Maria, Adormirea Maicii Domnului,... [ Citeste mai departe ]

Transgaz a primit de la CE prefinanţare de 13,8 milioane de euro pentru BRUA

Transgaz a semnat contracte şi a dat ordin de începere pentru lucrări de aproximativ 335 de... [ Citeste mai departe ]

Tricoaie în loc de tricouri

Cosmin Butuza, secretar de stat în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, a folosit,... [ Citeste mai departe ]

Cum era să declanşeze Fifor al treilea război mondial

„Fiţi tari!” (slăbănogilor) – i-a îndemnat Iohannis pe liberali, convins că în forma la care i-a... [ Citeste mai departe ]

Mici lucruri mărețe - Jodi Picoult

Ruth Jefferson este o asistentă medicală de culoare, cu peste douăzeci de ani de experienţă. La intrarea într-o tură vrea să facă o verificare de rutină a stării unui nou-născut, însă imediat este anunţată că i s-a dat în grijă alt pacient.

Gunoi adus de valuri pe plajele din Mexic