Obiect neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter

25 septembrie 2017  14:45| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Obiect neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter.

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Cei doi asteroizi observaţi orbitează unul în jurul celuilalt şi prezintă trăsături asemănătoare cometelor, inclusiv o coamă luminoasă şi o coadă lungă. Specialiştii au clasificat obiectul ca fiind primul asteroid binar.

În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Dar la o analiză mai atentă specialiştii au realizat că nu este vorba despre un singur asteroid, ci doi, cu o masă şi mărime asemănătoare. Science Daily notează că cei doi asteroizi orbitează unul în jurul celuilalt la o distanţă de 100 de kilometri unul faţă de celălalt.

De asemenea, în urma observaţiilor, a fost descoperit că sistemul binar prezintă o activitate continuă. "Am detectat indicatori puternici ai sublimării gheţii din cauza căldurii solare prropagate, similar fenomenului produs atunci când coada cometelor se formează," a declarat Jessica Agarwal, din cadrul Institutului Max Planck din Germania. Datorită fenomenelor produse în jurul şi pe suprafaţa asteroidului binar, acesta a fost clasificat ca fiind o cometă principală a centurii de asteroizi.

Specialiştii consideră că este important să înţeleagă evoluţia principalei centuri de comete (aflată între Marte şi Jupiter) deoarece aceasta ar putea reprezenta un element crucial al evoluţiei Sistemului Solar.

Diferitele caracteristici ale 288P (distanţa dintre cele două componente, mărimea aproximativ egală, excentricitatea mare şi activitatea asemănătoare unei comete) îi conferă asteroidului binar titlul de unul dintre cele mai unice obiecte din Sistemul Solar. Echipa a concluzionat că obiectul are o vechime de 5000 de ani.

• bani

18 septembrie 2018

CONCERT ŞI SPECTACOL MULTIMEDIA. Fântânile din Piaţa Unirii se redeschid joi, cu un spectacol multimedia şi un concert al Orchestrei Simfonice Bucureşti, anunţă Primăria Generală. Accesul este gratuit. În perimetrul Pieţei Unirii şi a Parcului Unirii vor fi restricţii de circulaţie în intervalul orar 18.00 – 23.00. [ Citeste mai departe ]

19 septembrie 2018

ECHIPELE DE SALVARE DEZGROAPĂ VICTIMELE ALUNECĂRII DE TEREN DIN LOCALITATEA MINIERĂ ITOGON. Bilanţul taifunului Mangkhut care a lovit arhipelagul Filipine a crescut la 81 de morţi şi ar putea să crească în continuare, au anunţat, astăzi, autorităţile, citate de AFP. [ Citeste mai departe ]

19 septembrie 2018

ACORD DE RECUNOAŞTERE A VINOVĂŢIEI. Fostul preot Cristian Pomohaci a fost audiat, astăzi, la Parchetul General, într-un dosar în care este urmărit penal pentru evaziune fiscală, după ce nu ar fi declarat peste 150.000 de euro, venituri din cedarea folosinţei a 11 bunuri imobile deţinute. [ Citeste mai departe ]

19 septembrie 2018

CENTENARUL MARII UNIRI. O sută de figurine din lut, reprezentând ţărani, „prinse” într-o horă, creaţie a artistului braşovean Marius Diaconu, pot fi admirate într-o expoziţie itinerantă, vernisată la Palatul Arhiepiscopal Ortodox din Alba Iulia, în cadrul unei manifestări dedicată Centenarului Marii Uniri. [ Citeste mai departe ]

19 septembrie 2018

FEMEIA DE SERVICIU A ÎNCERCAT SĂ APRINDĂ FOCUL ÎN SOBĂ. Un elev de 14 ani şi o îngrijitoare au fost răniţi şi aproximativ 70 de elevi şi 7 profesori au fost evacuaţi, în urma unei explozii care s-a produs în această dimineaţă la o şcoală din localitatea mureşeană Voiniceni. Explozia nu a fost urmată de incendiu. [ Citeste mai departe ]

Pacient suspect de febră tifoidă, dus la Victor Babeş

Un bărbatul, care venea din Guineea cu o aeronavă Turkish Airlines preluată din Istanbul, a fost... [ Citeste mai departe ]

România are lipici la tehnologia contactless

Tehnologia contactless a devenit cea mai răspândită formă de plată electronică din România, care... [ Citeste mai departe ]

Al treilea manual cu probleme

După greşelile semnalate în presă din manualele de geografie şi biologie pentru clasa a VI-a, un... [ Citeste mai departe ]

Rechizitoriul lui Giuliani și „greaua moștenire” democrată a Deep State

Maiorul George încearcă să ne convingă că faţă de mesajul răposatului McCain, scrisoarea lui... [ Citeste mai departe ]

Cioplitorul în piatră - Camilla Lackberg

Comunitatea din Fjällbacka se confruntă cu o tragedie: o fetiţă a fost găsită înecată în mare, prinsă în năvodul unui pescar. Deşi la început pare un accident, medicii legişti descoperă că plămânii fetiţei nu conţin apa sărată.

Un miliardar japonez, însoţit de 8 artişti, primii turişti spaţiali