Obiect neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter

25 septembrie 2017  14:45| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Obiect neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter.

Astronomii au observat un obiect spaţial neobişnuit în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Cei doi asteroizi observaţi orbitează unul în jurul celuilalt şi prezintă trăsături asemănătoare cometelor, inclusiv o coamă luminoasă şi o coadă lungă. Specialiştii au clasificat obiectul ca fiind primul asteroid binar.

În urma observaţiilor realizate cu Telescopul Spaţial Hubble a fost detectat asteroidul 288P, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter. Dar la o analiză mai atentă specialiştii au realizat că nu este vorba despre un singur asteroid, ci doi, cu o masă şi mărime asemănătoare. Science Daily notează că cei doi asteroizi orbitează unul în jurul celuilalt la o distanţă de 100 de kilometri unul faţă de celălalt.

De asemenea, în urma observaţiilor, a fost descoperit că sistemul binar prezintă o activitate continuă. "Am detectat indicatori puternici ai sublimării gheţii din cauza căldurii solare prropagate, similar fenomenului produs atunci când coada cometelor se formează," a declarat Jessica Agarwal, din cadrul Institutului Max Planck din Germania. Datorită fenomenelor produse în jurul şi pe suprafaţa asteroidului binar, acesta a fost clasificat ca fiind o cometă principală a centurii de asteroizi.

Specialiştii consideră că este important să înţeleagă evoluţia principalei centuri de comete (aflată între Marte şi Jupiter) deoarece aceasta ar putea reprezenta un element crucial al evoluţiei Sistemului Solar.

Diferitele caracteristici ale 288P (distanţa dintre cele două componente, mărimea aproximativ egală, excentricitatea mare şi activitatea asemănătoare unei comete) îi conferă asteroidului binar titlul de unul dintre cele mai unice obiecte din Sistemul Solar. Echipa a concluzionat că obiectul are o vechime de 5000 de ani.

16 noiembrie 2018

SÂMBĂTĂ ŞI DUMINICĂ, ÎNTRE ORELE 12.00-18.00. Comercianţii din raionul Hînceşti, dar şi ansambluri folclorice din România şi Republica Moldova vor participa, sâmbătă şi duminică, între orele 12.00-18.00, în Parcul Crângaşi la Festivalul Marii Uniri, potrivit Primăriei Sectorului 6. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

PREŞEDINTELE ÎL SUSŢINE ŞI ÎN EVENTUALITATEA UNEI MOŢIUNI DE CENZURĂ. Premierul ceh Andrej Babis a subliniat, astăzi, că nu va demisiona niciodată, în condiţiile în care mii de cehi au ieşit în stradă, la Praga, pentru a-l contesta, pe fondul acuzaţiilor de răpire şi fraudă ce i-au fost aduse relatează Reuters. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

MAJORITATEA, CU SUSPENDARE. 12 indivizi au fost condamnaţi, astăzi, în primă instanţă, pentru comiterea infracţiunilor de ultraj şi tulburarea ordinii publice la mitingul anti-ordonanţa 13, din februarie anul trecut care a scos în stradă peste 150.000 de oameni, potrivit Digi24. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

UN SECOL DE UNITATE ROMÂNEASCĂ ŞI 140 DE ANI DE RELAŢII DIPLOMATICE ÎNTRE ROMÂNIA ŞI TURCIA. Violonistul Alexandru Tomescu este invitatul special al Orchestrei Prezidenţiale Ankara, sub bagheta dirijorului Bujor Hoinic, într-un concert extraordinar susţinut astăzi, de la ora 20.00, în sala de concerte a Orchestrei Simfonice Prezidenţiale Ankara. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

INVESTIŢIE DE SUTE DE MII DE EURO ÎN CULTURI DE CANNABIS ŞI RIG-URI DE MINAT CRIPTOMONEDE. Trei bărbaţi au fost arestaţi preventiv pentru 30 de zile de procurorii DIICOT iar alţi patru au fost puşi sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile în urma unor percheziţii în judeţul Dâmboviţa pentru destructurarea unei grupări care, în ultimii trei ani, ar fi produs şi distribuit în Capitală şi în judeţele limitrofe peste două tone de produse cannabice. [ Citeste mai departe ]

Bucureştiul, campion european la blocaje în trafic

Clasamentului realizat anual de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom pune Bucureştiul... [ Citeste mai departe ]

Black Friday pentru contribuabili: obligaţiile fiscale achitate până la 15 decembrie se reduc cu 10% sau 5%

Ministerul Finanţelor Publice a anunţat că persoanele fizice care au depus Declaraţia Unică până... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Terminatorul Toader: I'm back!

Dacă, să zicem, Lazăr era judecat pentru niște fapte care ar fi prevăzut pedeapsa cu (Doamne... [ Citeste mai departe ]

Ultimul poliţist - Ben H. Winters

Ce rost mai are să rezolvi crime când oricum toată lumea va muri? Detectivul Hank Palace se confruntă cu această întrebare din momentul în care ciocnirea Pământului cu un asteroid devine iminentă.

Licitaţie la Sotheby's: Bijuteriile regale ale familiei Bourbon-Parma