„Sănătate genetică” precară

12 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
„Sănătate genetică” precară

Tigrul tasmanian era condamnat să dispară cu mult timp înainte ca oamenii să înceapă să-l vâneze, deoarece acest animal australian misterios avea o „sănătate genetică" precară cu mii de ani înainte de dispariţia sa, au dezvăluit oameni de ştiinţă.

O echipă de cercetători din Australia a secvenţiat genomul acestui animal, graţie unui specimen de pui de tigru tasmanian - cunoscut şi sub denumirea de lup marsupial - păstrat timp de o sută de ani într-un borcan.

Tigrul tasmanian a fost răspândit pe întreg continentul australian, înainte de dispariţia sa, cu aproximativ 3.000 de ani în urmă, probabil din cauza secetei.

El a rezistat pe insula sudică Tasmania, până în 1936, atunci când ultimul specimen cunoscut a murit într-o grădină zoologică din Hobart. Ceilalţi tigri de pe insulă fuseseră exterminaţi în urma vânătorii intensive.

Studiul, publicat în revista Nature Ecology and Evolution, arată că diversitatea genetică a acestor animale s-a deteriorat în urmă cu peste 70.000 de ani, cu mult înainte de sosirea primilor oameni din Australia, aborigenii, despre care studiile ştiinţifice indică că s-ar afla pe acest teritoriu de aproximativ 65.000 de ani.

„Speranţa noastră este că lupul marsupial să ne spună multe despre baza genetică a dispariţiei sale pentru a putea ajuta alte specii", a indicat Andrew Pask, biolog de la Universitatea din Melbourne şi coautor al studiului.

Datorită acestei cercetări, speculează el, oamenii de ştiinţă ar putea într-o bună zi să cloneze acest animal - printre cele mai mitice din Australia - şi să-l aducă înapoi, în lumea animalelor din prezent.

„Acest genom este unul dintre cele mai complete genomuri ale unui animal dispărut, aşa că acesta este, în teorie, primul pas pentru a-l aduce înapoi, deşi suntem încă departe de această posibilitate", a adăugat el.

Cercetătorii au descoperit de asemenea că lupul marsupial era mai apropiat genetic de diavolul tasmanian, un alt marsupial din Australia, decât de câinele dingo, cu care împarte însă numeroase caracteristici fizice.

16 noiembrie 2018

CENTENARUL MARII UNIRI. Romfilatelia introduce în circulaţie, astăzi, emisiunea de mărci poştale dedicată Centenarului Marii Uniri, pentru a celebra marile realizări istorice ale românilor din urmă cu 100 de ani. [ Citeste mai departe ]

15 noiembrie 2018

MOARTEA JURNALISTULUI JAMAL KHASHOGGI. Turcia consideră „insuficiente” explicaţiile furnizate astăzi de parchetul saudit privind uciderea jurnalistului Jamal Khashoggi în consulatul Arabiei Saudite de la Istanbul, insistând asupra caracterului premeditat al operaţiunii, relatează AFP şi Reuters. [ Citeste mai departe ]

15 noiembrie 2018

AL DOILEA TERMEN. Astăzi are loc un nou termen în dosarul Colectiv. Pentru a se asigura că martorii vin la audieri, oamenii legii au emis mandate de aducere pentru 13 persoane. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

UN SECOL DE UNITATE ROMÂNEASCĂ ŞI 140 DE ANI DE RELAŢII DIPLOMATICE ÎNTRE ROMÂNIA ŞI TURCIA. Violonistul Alexandru Tomescu este invitatul special al Orchestrei Prezidenţiale Ankara, sub bagheta dirijorului Bujor Hoinic, într-un concert extraordinar susţinut astăzi, de la ora 20.00, în sala de concerte a Orchestrei Simfonice Prezidenţiale Ankara. [ Citeste mai departe ]

16 noiembrie 2018

PÂNĂ PE 3 IANUARIE. Cea de-a 12-a ediţie a Târgului de Crăciun din Sibiu începe, astăzi, în Piaţa Mare din centrul istoric al municipiului, cu un concert susţinut de artiştii Radu Nechifor şi Paula Seling. Târgul se va desfăşura anul acesta în perioada 16 noiembrie 2018 - 03 ianuarie 2019. [ Citeste mai departe ]

Bucureştiul, campion european la blocaje în trafic

Clasamentului realizat anual de compania olandeză de sisteme de navigaţie TomTom pune Bucureştiul... [ Citeste mai departe ]

Aproape 40% dintre români au cheltuieli lunare obligatorii identice cu venitul încasat

60% dintre români declară că au credite, iar 37% susţin că au cheltuieli lunare obligatorii... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Terminatorul Toader: I'm back!

Dacă, să zicem, Lazăr era judecat pentru niște fapte care ar fi prevăzut pedeapsa cu (Doamne... [ Citeste mai departe ]

Ultimul poliţist - Ben H. Winters

Ce rost mai are să rezolvi crime când oricum toată lumea va muri? Detectivul Hank Palace se confruntă cu această întrebare din momentul în care ciocnirea Pământului cu un asteroid devine iminentă.

Licitaţie la Sotheby's: Bijuteriile regale ale familiei Bourbon-Parma