„Sănătate genetică” precară

12 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
„Sănătate genetică” precară

Tigrul tasmanian era condamnat să dispară cu mult timp înainte ca oamenii să înceapă să-l vâneze, deoarece acest animal australian misterios avea o „sănătate genetică" precară cu mii de ani înainte de dispariţia sa, au dezvăluit oameni de ştiinţă.

O echipă de cercetători din Australia a secvenţiat genomul acestui animal, graţie unui specimen de pui de tigru tasmanian - cunoscut şi sub denumirea de lup marsupial - păstrat timp de o sută de ani într-un borcan.

Tigrul tasmanian a fost răspândit pe întreg continentul australian, înainte de dispariţia sa, cu aproximativ 3.000 de ani în urmă, probabil din cauza secetei.

El a rezistat pe insula sudică Tasmania, până în 1936, atunci când ultimul specimen cunoscut a murit într-o grădină zoologică din Hobart. Ceilalţi tigri de pe insulă fuseseră exterminaţi în urma vânătorii intensive.

Studiul, publicat în revista Nature Ecology and Evolution, arată că diversitatea genetică a acestor animale s-a deteriorat în urmă cu peste 70.000 de ani, cu mult înainte de sosirea primilor oameni din Australia, aborigenii, despre care studiile ştiinţifice indică că s-ar afla pe acest teritoriu de aproximativ 65.000 de ani.

„Speranţa noastră este că lupul marsupial să ne spună multe despre baza genetică a dispariţiei sale pentru a putea ajuta alte specii", a indicat Andrew Pask, biolog de la Universitatea din Melbourne şi coautor al studiului.

Datorită acestei cercetări, speculează el, oamenii de ştiinţă ar putea într-o bună zi să cloneze acest animal - printre cele mai mitice din Australia - şi să-l aducă înapoi, în lumea animalelor din prezent.

„Acest genom este unul dintre cele mai complete genomuri ale unui animal dispărut, aşa că acesta este, în teorie, primul pas pentru a-l aduce înapoi, deşi suntem încă departe de această posibilitate", a adăugat el.

Cercetătorii au descoperit de asemenea că lupul marsupial era mai apropiat genetic de diavolul tasmanian, un alt marsupial din Australia, decât de câinele dingo, cu care împarte însă numeroase caracteristici fizice.

200 DE ANI DE LA NAŞTEREA LUI ION IONESCU DE LA BRAD. Banca Naţională a României lansează, astăzi, în circuitul numismatic, o monedă din argint cu tema 200 de ani de la naşterea lui Ion Ionescu de la Brad. [ Citeste mai departe ]

25 iunie 2018

ALEGERI MARCATE DE ABSENTEISM PRONUNŢAT. Coaliţia de dreapta din Italia, condusă de partidul Liga (extrema dreaptă), a câştigat, duminică, mai multe oraşe mari, tradiţional de stânga, în cadrul celui de-al doilea tur al unui scrutin local parţial, informează AFP. [ Citeste mai departe ]

25 iunie 2018

EVAZIUNE FISCALĂ ÎN FORMĂ CONTINUATĂ ŞI DELAPIDARE. Omul de afaceri Nelu Iordache a fost trimis în judecată, astăzi, în stare de libertate, de procurorii anticorupţie într-un nou dosar, în care este acuzat de evaziune fiscală în formă continuată şi delapidare. [ Citeste mai departe ]

25 iunie 2018

Pană pe 30 iulie, 8 artişti de street art pictează 660 de metri pătraţti pe patru clădiri din Bucureşti, cu opere renumite din portofoliul lui Brâncuşi, dar şi picturi cu elemente din natură, galaxie şi din tradiţia romanească. [ Citeste mai departe ]

25 iunie 2018

AVEAU NEVOIE DE MAŞINĂ PENTRU A FUGI DE ACASĂ. Doi adolescenţi de 15 şi 17 ani, din judeţul Timiş, suspectaţi că au ucis un taximetrist şi apoi i-au aruncat trupul într-o pădure, au fost arestaţi preventiv, astăzi, pe o perioadă de 30 de zile pentru omor calificat, conducerea unui vehicul fără permis de conducere şi furt calificat în scop de folosinţă. [ Citeste mai departe ]

Străzi inundate şi maşini blocate în apă, după ploaia din Capitală

Ploaia din cursul acestei dimineţi a provocat inundaţii pe străzile mai multor sectoare ale... [ Citeste mai departe ]

Pentru recuperarea sumelor datorate de Terra Tourism, turiştii se pot adresa asiguratorului agenţiei

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a luat la cunoştiinţă de pe pagina de internet a... [ Citeste mai departe ]

Nicio săptămână fără gafe de protocol

Incident de protocol la inaugurarea Consulatului Estoniei de la Constanţa. Steagul Republicii... [ Citeste mai departe ]

Simona n-a câştigat. A confirmat!

Până astăzi refrenul cârcotaşilor a fost: o fi ea numărul unu mondial, dar n-a câştigat nici un... [ Citeste mai departe ]

Piază rea - Camilla Lackberg

Deşi aflat departe de agitaţia metropolei suedeze, orăşelul Fjällbacka este din nou scenă unor întâmplări stranii.

Lumea Disney, tema de anul acesta a celui mai mare festival de sculpturi în nisip din lume