„Sănătate genetică” precară

12 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
„Sănătate genetică” precară

Tigrul tasmanian era condamnat să dispară cu mult timp înainte ca oamenii să înceapă să-l vâneze, deoarece acest animal australian misterios avea o „sănătate genetică" precară cu mii de ani înainte de dispariţia sa, au dezvăluit oameni de ştiinţă.

O echipă de cercetători din Australia a secvenţiat genomul acestui animal, graţie unui specimen de pui de tigru tasmanian - cunoscut şi sub denumirea de lup marsupial - păstrat timp de o sută de ani într-un borcan.

Tigrul tasmanian a fost răspândit pe întreg continentul australian, înainte de dispariţia sa, cu aproximativ 3.000 de ani în urmă, probabil din cauza secetei.

El a rezistat pe insula sudică Tasmania, până în 1936, atunci când ultimul specimen cunoscut a murit într-o grădină zoologică din Hobart. Ceilalţi tigri de pe insulă fuseseră exterminaţi în urma vânătorii intensive.

Studiul, publicat în revista Nature Ecology and Evolution, arată că diversitatea genetică a acestor animale s-a deteriorat în urmă cu peste 70.000 de ani, cu mult înainte de sosirea primilor oameni din Australia, aborigenii, despre care studiile ştiinţifice indică că s-ar afla pe acest teritoriu de aproximativ 65.000 de ani.

„Speranţa noastră este că lupul marsupial să ne spună multe despre baza genetică a dispariţiei sale pentru a putea ajuta alte specii", a indicat Andrew Pask, biolog de la Universitatea din Melbourne şi coautor al studiului.

Datorită acestei cercetări, speculează el, oamenii de ştiinţă ar putea într-o bună zi să cloneze acest animal - printre cele mai mitice din Australia - şi să-l aducă înapoi, în lumea animalelor din prezent.

„Acest genom este unul dintre cele mai complete genomuri ale unui animal dispărut, aşa că acesta este, în teorie, primul pas pentru a-l aduce înapoi, deşi suntem încă departe de această posibilitate", a adăugat el.

Cercetătorii au descoperit de asemenea că lupul marsupial era mai apropiat genetic de diavolul tasmanian, un alt marsupial din Australia, decât de câinele dingo, cu care împarte însă numeroase caracteristici fizice.

25 septembrie 2018

TEMPERATURILE VOR FI CU 4 - 8 GRADE MAI COBORÂTE. Meteorologii au emis o informare meteo valabilă până joi dimineaţă, anunţând frig, vânt puternic şi brumă timpurie în toată ţara. Temperaturile vor fi cu 4 - 8 grade mai coborâte decât valorile normale ale acestei perioade. De joi, vremea se încălzeşte uşor. [ Citeste mai departe ]

25 septembrie 2018

EVACUĂRI. Un puternic incendiu a izbucnit în noaptea de luni spre marţi în regiunea Toscana din nordul Italiei, ceea ce a dus la evacuarea a aproximativ 500 de persoane ca măsură de precauţie, au anunţat media italiene, citate de AFP. Nu au fost raportate decese sau personae rănite, dar oficialităţile se tem că flăcările vor ajunge în curând în zonele locuite. [ Citeste mai departe ]

25 septembrie 2018

DOSARUL VIOLENŢELOR DIN 10 AUGUST. Parchetul General anunţă că este necesară declasificarea unor documente privind intervenţia jandarmilor la protestul din 10 august, pentru ca actele să poată fi consultate de părţile din dosarul instrumentat de procurorii militari. Precizările vin în contextul afirmaţiilor din cadrul audierilor de la Senat. [ Citeste mai departe ]

25 septembrie 2018

ARTĂ CONTEMPORANĂ. Şase galerii de artă din România participă, în perioada 27-30 septembrie, la târgul de artă Viennacontemporary, care va reuni, sub acoperişul Marx Halle, 118 galerii din 27 de ţări. [ Citeste mai departe ]

25 septembrie 2018

SPITALUL NU LE PLĂTEŞTE ACEST SERVICIU. Ginecologii din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Vaslui nu mai fac întreruperi de sarcină la cerere în unitatea sanitară. Principalul motiv îl constituie neplata acestui serviciu, potrivit Mediafax. [ Citeste mai departe ]

Pacient suspect de febră tifoidă, dus la Victor Babeş

Un bărbatul, care venea din Guineea cu o aeronavă Turkish Airlines preluată din Istanbul, a fost... [ Citeste mai departe ]

Michael Kors plăteşte 2,12 miliarde pentru casa de modă Versace

Compania designerului american Michael Kors a anunţat, marţi că a achiziţionat casa de modă... [ Citeste mai departe ]

Performanţă la parcare

Un conducător auto este autorul unei „performanţe” care nu stă chiar la îndemâna oricărui şofer…... [ Citeste mai departe ]

Rechizitoriul lui Giuliani și „greaua moștenire” democrată a Deep State

Maiorul George încearcă să ne convingă că faţă de mesajul răposatului McCain, scrisoarea lui... [ Citeste mai departe ]

Dublă identitate - S.K. Tremayne

La un an după ce Lydia, una din fetele lor gemene, a murit într-un accident, Angus şi Sarah Moorcraft se mută pe o insuliţă din Scoţia, pe care Angus a moştenit-o de la bunica lui.

Diamant roz „intens”, scos la licitaţie de Christie’s