„Sănătate genetică” precară

12 decembrie 2017  15:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
„Sănătate genetică” precară

Tigrul tasmanian era condamnat să dispară cu mult timp înainte ca oamenii să înceapă să-l vâneze, deoarece acest animal australian misterios avea o „sănătate genetică" precară cu mii de ani înainte de dispariţia sa, au dezvăluit oameni de ştiinţă.

O echipă de cercetători din Australia a secvenţiat genomul acestui animal, graţie unui specimen de pui de tigru tasmanian - cunoscut şi sub denumirea de lup marsupial - păstrat timp de o sută de ani într-un borcan.

Tigrul tasmanian a fost răspândit pe întreg continentul australian, înainte de dispariţia sa, cu aproximativ 3.000 de ani în urmă, probabil din cauza secetei.

El a rezistat pe insula sudică Tasmania, până în 1936, atunci când ultimul specimen cunoscut a murit într-o grădină zoologică din Hobart. Ceilalţi tigri de pe insulă fuseseră exterminaţi în urma vânătorii intensive.

Studiul, publicat în revista Nature Ecology and Evolution, arată că diversitatea genetică a acestor animale s-a deteriorat în urmă cu peste 70.000 de ani, cu mult înainte de sosirea primilor oameni din Australia, aborigenii, despre care studiile ştiinţifice indică că s-ar afla pe acest teritoriu de aproximativ 65.000 de ani.

„Speranţa noastră este că lupul marsupial să ne spună multe despre baza genetică a dispariţiei sale pentru a putea ajuta alte specii", a indicat Andrew Pask, biolog de la Universitatea din Melbourne şi coautor al studiului.

Datorită acestei cercetări, speculează el, oamenii de ştiinţă ar putea într-o bună zi să cloneze acest animal - printre cele mai mitice din Australia - şi să-l aducă înapoi, în lumea animalelor din prezent.

„Acest genom este unul dintre cele mai complete genomuri ale unui animal dispărut, aşa că acesta este, în teorie, primul pas pentru a-l aduce înapoi, deşi suntem încă departe de această posibilitate", a adăugat el.

Cercetătorii au descoperit de asemenea că lupul marsupial era mai apropiat genetic de diavolul tasmanian, un alt marsupial din Australia, decât de câinele dingo, cu care împarte însă numeroase caracteristici fizice.

16 ianuarie 2019

PALATUL NAŢIONAL AL COPIILOR ŞI PARCUL IOR. Persoanele din judeţul Ilfov care doresc să susţină proba practică pentru obţinerea permisului de conducere vor avea la dispoziţie, din 18 februarie, două noi puncte de examinare în Bucureşti, în Sectoarele 3 şi 4, potrivit şefului Biroului de Informare Publică al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Rodica Popescu. [ Citeste mai departe ]

16 ianuarie 2019

UE AR PUTEA DECIDE EXTINDEREA TERMENULUI DAR NU VA RENEGOCIA ACORDUL. Premierul britanic Theresa May a dat asigurări, astăzi, că ţara sa va părăsi Uniunea Europeană la 29 martie şi că blocul comunitar va lua în considerare extinderea perioadei de negociere aferente articolului 50 numai dacă există un plan alternativ de ieşire credibil, transmite Reuters. [ Citeste mai departe ]

16 ianuarie 2019

COPILUL ESTE ÎN CONTINUARE ÎN STARE GRAVĂ. Magistraţii suceveni au înlocuit măsura arestării preventive cu cea a arestului la domiciliu pe o durată de 30 de zile pentru tânărul de 26 de ani care a lovit pe o trecere de pietoni din Suceava o jandarmeriţă şi pe fiica acesteia, potrivit RomaniaTv. [ Citeste mai departe ]

16 ianuarie 2019

100% HAYDN. Violonistul Alexandru Tomescu va concerta, astăzi, de la ora 19.00, pe scena Sălii Radio, într-un concert 100% HAYDN. Concertul prezentat de Orchestra de Cameră Radio se va derula sub bagheta unui invitat special: Ladislau Horvath. [ Citeste mai departe ]

16 ianuarie 2019

PĂRINŢII AU REFUZAT VACCINAREA. Trei fraţi din Rădăuţi, cu vârste sub 5 ani, au fost internaţi în spital cu rujeolă, după patru luni fără niciun caz în judeţul Suceava, potrivit Direcţiei de Sănătate Publică Suceava. Copii nu sunt vaccinaţi. [ Citeste mai departe ]

Al nouălea deces provocat de gripă

Încă o persoană a murit din cauza virusului gripal, numărul deceselor ajungând astfel la nouă, a... [ Citeste mai departe ]

Companiile din energie trebuie să trimită ANRE cifra de afaceri pentru calcularea contribuţiei de 2%

Companiile din sectorul energetic trebuie să transmită Autorităţii Naţionale de Reglementare în... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Varianta emoţională a birocraţiei europene

Surse din interiorul Comisiei Europene ne-au declarat că membrii delegaţiei care s-a deplasat la... [ Citeste mai departe ]

Refugiul de la Stillhouse Lake - Rachel Caine

Gina Royal este aparent definiţia banalităţii: o gospodină timidă din Midwest, cu o căsnicie fericită şi doi copii adorabili. Dar când un accident de maşină dezvăluie viaţă secretă de criminal în serie a soţului ei, este nevoită să se reinventeze că Gwen Proctor, mamă luptătoare care ar face orice pentru a-şi apăra copiii.

Tintin împlineşte 90 de ani. Aniversare cu acuzaţii de rasism