Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

09 octombrie 2017  13:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

O echipă de cercetători de la California Institute of Technology a dezvoltat o metodă nouă care poate detecta sensibilitatea la antibiotice în cazul infecţiilor urinare în mai puţin de 30 de minute, ceea ce înseamnă că pacienţii ar putea fi diagnosticaţi şi primi tratament într-o sigură vizită la medic, informează Xinhua.

Descoperirea antibioticelor, la începutul secolului al XX-lea, a schimbat medicina modernă. Infecţiile banale, care până atunci omorau oameni, au devenit uşor de tratat. Însă din cauza folosirii în exces şi a utilizării greşite, antibioticele şi-au pierdut eficacitatea, iar multe specii de bacterii au dezvoltat rezistenţă la antibiotice.

Atunci când tratează infecţii bacteriene, medicii tind să ignore prima linie de antibiotice precum meticilina sau amoxacilina - medicamente la care rata de rezistenţă este mai mare - şi apelează direct la cele puternice cum ar fi ciprofloxacina. Medicii procedează aşa pentru că probabilitatea ca antibioticele slabe să nu aibă efect este mai mare. Pe de altă parte, folosirea excesivă a antibioticelor mai puternice creşte probabilitatea ca bacteriile să devină rezistente şi la acestea.

Testul creat de cercetătorii de la California Institute of Technology le permite medicilor să afle rapid ce anume bacterie cauzează infecţia pentru a putea prescrie un tratament adecvat.

Echipa de oameni de ştiinţă a studiat unul dintre cele mai răspândite tipuri de infecţii, cele ale tractului urinar, care sunt cauza a peste 8 milioane de vizite la medic în fiecare zi, pe plan global, şi aproape mereu necesită prescripţie de antibiotice.

Principiul care stă la baza testului este că bacteriile obişnuite se înmulţesc mai încet în prezenţa antibioticului, ceea ce duce la prezenţa unei cantităţi mai mici de markeri ADN. Dacă bacteria este rezistentă la antibiotic, duplicarea ADN-ului nu va fi afectată, iar testul va arăta acelaşi număr de markeri ADN atât în soluţia tratată, cât şi în cea netratată.

Folosind 54 de probe de urină de la pacienţi cu infecţii provocate de Escherischia coli, cercetătorii au comparat rezultatele testelor lor cu cele standard, care durează două zile. Noua metodă a dat aceleaşi rezultate în 95% dintre situaţii.

Cercetătorii îşi propun să testeze noua metodă şi pe alte tipuri de infecţii şi, ulterior, pe probe de sânge.

• om azi
REZERVIŞTI VOLUNTARI. Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a prelungit perioada de recrutare şi selecţie a rezerviştilor voluntari pentru anul 2018. Astfel, termenul limită pentru depunerea dosarelor va fi pe 22 iunie, nu 8 iunie, cum era până acum. [ Citeste mai departe ]

21 mai 2018

QUIM TORRA VREA PATRU MINIŞTRI CARE SUNT FIE ÎN AREST FIE ÎN BELGIA. Guvernul spaniol a recunoscut, astăzi, puterile liderului catalan nou-ales Quim Torra, dar nu a ratificat guvernul ales de acesta, conform unor documente oficiale, ceea ce înseamnă că Madridul va continua să îşi impună conducerea directă asupra acestei regiuni din nord-estul ţării, relatează Reuters şi AFP. [ Citeste mai departe ]

21 mai 2018

„UN DENUNŢ CA SĂ-ŞI UŞUREZE SITUAŢIA”. Secţia pentru judecători a Consilului Superior al Magistraturii (CSM) a dispus, astăzi, suspendarea din funcţia de judecător a Elena Burlan-Puşcaş, de la Tribunalul Bucureşti, acuzată de luare de mită şi aflată în arest la domiciliu. [ Citeste mai departe ]

21 mai 2018

Le poartă cu el Marcian Petrescu. Pe piept şi pe burtă, în... cartuşieră. Şi le foloseşte cu vârf şi-ndesat. Cu vrednicie şi semeţie. Optsprezece sunt, năzdravane foc. Şi iese din ele ce nici nu gândim. Mânuindu-le astfel încât ne-a topit. Şi ne-a cucerit. În bibliotecă întâmplându-se asta binevenit. La Piteşti, joia trecută, fain şi nimerit... [ Citeste mai departe ]

21 mai 2018

ŞOFERIŢA FĂCEA DRIFTURI. Două tinere de 24, respectiv 26 de ani, au murit, duminică seară, după ce au plonjat cu maşina în lacul Ghioroc, din judeţul Arad, de la 25 de metri înălţime. Doi băieţi, aflaţi în acelaşi autoturism, au reuşit să iasă la timp şi au înotat către mal. [ Citeste mai departe ]

Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena

Ortodocşii îi serbează astăzi pe Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena, datorită cărora... [ Citeste mai departe ]

Plus 12% pentru piaţa serviciilor medicale private

Piaţa serviciilor medicale private este unul dintre cele mai dinamice sectoare din România, după... [ Citeste mai departe ]

Eroare de protocol

Prim-ministrul Croaţiei, Andrej Plenkovic, a fost primit cu onoruri militare, astăzi, de către... [ Citeste mai departe ]

Înaltă trădare să fie, dar s-o știm și noi...

În sfârşit, Ludovic Orban, insignifiantul - de până acum - lider liberal are parte de ora sa... [ Citeste mai departe ]

Pălăria preşedintelui - Antoine Laurain

În romanul său inteligent şi plin de umor, Antoine Laurain îi oferă rolul principal unei pălării.

Islandezii boicotează Eurovisionul