Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

09 octombrie 2017  13:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

O echipă de cercetători de la California Institute of Technology a dezvoltat o metodă nouă care poate detecta sensibilitatea la antibiotice în cazul infecţiilor urinare în mai puţin de 30 de minute, ceea ce înseamnă că pacienţii ar putea fi diagnosticaţi şi primi tratament într-o sigură vizită la medic, informează Xinhua.

Descoperirea antibioticelor, la începutul secolului al XX-lea, a schimbat medicina modernă. Infecţiile banale, care până atunci omorau oameni, au devenit uşor de tratat. Însă din cauza folosirii în exces şi a utilizării greşite, antibioticele şi-au pierdut eficacitatea, iar multe specii de bacterii au dezvoltat rezistenţă la antibiotice.

Atunci când tratează infecţii bacteriene, medicii tind să ignore prima linie de antibiotice precum meticilina sau amoxacilina - medicamente la care rata de rezistenţă este mai mare - şi apelează direct la cele puternice cum ar fi ciprofloxacina. Medicii procedează aşa pentru că probabilitatea ca antibioticele slabe să nu aibă efect este mai mare. Pe de altă parte, folosirea excesivă a antibioticelor mai puternice creşte probabilitatea ca bacteriile să devină rezistente şi la acestea.

Testul creat de cercetătorii de la California Institute of Technology le permite medicilor să afle rapid ce anume bacterie cauzează infecţia pentru a putea prescrie un tratament adecvat.

Echipa de oameni de ştiinţă a studiat unul dintre cele mai răspândite tipuri de infecţii, cele ale tractului urinar, care sunt cauza a peste 8 milioane de vizite la medic în fiecare zi, pe plan global, şi aproape mereu necesită prescripţie de antibiotice.

Principiul care stă la baza testului este că bacteriile obişnuite se înmulţesc mai încet în prezenţa antibioticului, ceea ce duce la prezenţa unei cantităţi mai mici de markeri ADN. Dacă bacteria este rezistentă la antibiotic, duplicarea ADN-ului nu va fi afectată, iar testul va arăta acelaşi număr de markeri ADN atât în soluţia tratată, cât şi în cea netratată.

Folosind 54 de probe de urină de la pacienţi cu infecţii provocate de Escherischia coli, cercetătorii au comparat rezultatele testelor lor cu cele standard, care durează două zile. Noua metodă a dat aceleaşi rezultate în 95% dintre situaţii.

Cercetătorii îşi propun să testeze noua metodă şi pe alte tipuri de infecţii şi, ulterior, pe probe de sânge.

14 decembrie 2018

NINSORI ÎN JUMĂTATE DE ŢARĂ. Din această seară până duminică dimineaţă, ninsorile se vor intensifica şi se vor extinde în jumătate de ţară, anunţă meteorologii. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

14 POLIŢIŞTI RĂNIŢI ŞI 8 MAŞINI DE POLIŢIE AVARIATE. Poliţia ungară a arestat 51 de persoane în timpul demonstraţiilor care au avut loc miercuri şi joi la Budapesta împotriva noilor prevederi din codul muncii aprobate de Parlament, transmite, astăzi, agenţia MTI, citând un comunicat al poliţiei din capitala ungară. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

EXTRĂDAREA JURNALISTULUI TURC. Magistraţii Curţii de Apel Bucureşti au respins, astăzi, cererea autorităţilor turce de extrădare a jurnalistului Kamil Demirkaya de la publicaţia „Zaman România”. [ Citeste mai departe ]

17 decembrie 2018

REGAL DE BALET CU ANTONIO CASALINHO. Tânărul balerin portughez Antonio Casalinho, care, la doar 16 ani, este considerat noua stea a baletului mondial, va oferi un regal de balet clasic şi contemporan, astăzi, de la ora 18.45, alături de elevi ai Conservatorio International de Ballet e Danca Annarella Sanchez din Portugalia şi de balerini de la Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”. [ Citeste mai departe ]

14 decembrie 2018

CURSĂ CARITABILĂ. Aproape 150 de sibieni s-au îmbrăcat în costumul lui Moş Crăciun şi au alergat, joi seară, prin centrul istoric al municipiului reşedinţă, în prima cursă dedicată Moşului, numită „Marea MoşMondeală”. [ Citeste mai departe ]

Iulian Rotariu, clasat pe locul II la ultramaratonul din Arctica, a ajuns acasă

Pompierul botoşănean Iulian Rotariu, care a terminat pe poziţia a doua ultramaratorul „The last... [ Citeste mai departe ]

Plus 14,3% la vânzările de autoturisme Dacia în Europa

În noiembrie 2018, vânzările de autoturisme Dacia au avansat cu 14,3% în Europa, cota de piaţă a... [ Citeste mai departe ]

Europarlamentarul Maria Zoană redefineşte geografia Europei de Est

Europarlamentarul PSD Maria Gabriela Zoană, care a ajuns în Parlamentul European pe locul... [ Citeste mai departe ]

Drepturile Omului şi Statul de Drept

Românii au făcut o revoluţie pentru a recâştiga drepturile fundamentale de care un regim... [ Citeste mai departe ]

Într-o după-amiază, comisarul Guido Brunetti primeşte un telefon disperat de la directorul unei prestigioase biblioteci din Veneţia. Au fost furate mai multe cărţi rare.

Oraş inundat cu... ciocolată