Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

09 octombrie 2017  13:15| Ştiinţă & Tehnică | Sport & Divertisment
Test rapid care determina rezistenţa bacteriilor la antibiotice

O echipă de cercetători de la California Institute of Technology a dezvoltat o metodă nouă care poate detecta sensibilitatea la antibiotice în cazul infecţiilor urinare în mai puţin de 30 de minute, ceea ce înseamnă că pacienţii ar putea fi diagnosticaţi şi primi tratament într-o sigură vizită la medic, informează Xinhua.

Descoperirea antibioticelor, la începutul secolului al XX-lea, a schimbat medicina modernă. Infecţiile banale, care până atunci omorau oameni, au devenit uşor de tratat. Însă din cauza folosirii în exces şi a utilizării greşite, antibioticele şi-au pierdut eficacitatea, iar multe specii de bacterii au dezvoltat rezistenţă la antibiotice.

Atunci când tratează infecţii bacteriene, medicii tind să ignore prima linie de antibiotice precum meticilina sau amoxacilina - medicamente la care rata de rezistenţă este mai mare - şi apelează direct la cele puternice cum ar fi ciprofloxacina. Medicii procedează aşa pentru că probabilitatea ca antibioticele slabe să nu aibă efect este mai mare. Pe de altă parte, folosirea excesivă a antibioticelor mai puternice creşte probabilitatea ca bacteriile să devină rezistente şi la acestea.

Testul creat de cercetătorii de la California Institute of Technology le permite medicilor să afle rapid ce anume bacterie cauzează infecţia pentru a putea prescrie un tratament adecvat.

Echipa de oameni de ştiinţă a studiat unul dintre cele mai răspândite tipuri de infecţii, cele ale tractului urinar, care sunt cauza a peste 8 milioane de vizite la medic în fiecare zi, pe plan global, şi aproape mereu necesită prescripţie de antibiotice.

Principiul care stă la baza testului este că bacteriile obişnuite se înmulţesc mai încet în prezenţa antibioticului, ceea ce duce la prezenţa unei cantităţi mai mici de markeri ADN. Dacă bacteria este rezistentă la antibiotic, duplicarea ADN-ului nu va fi afectată, iar testul va arăta acelaşi număr de markeri ADN atât în soluţia tratată, cât şi în cea netratată.

Folosind 54 de probe de urină de la pacienţi cu infecţii provocate de Escherischia coli, cercetătorii au comparat rezultatele testelor lor cu cele standard, care durează două zile. Noua metodă a dat aceleaşi rezultate în 95% dintre situaţii.

Cercetătorii îşi propun să testeze noua metodă şi pe alte tipuri de infecţii şi, ulterior, pe probe de sânge.

• sport
ALERTĂ METEO. Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, astăzi, o informare de instabilitate atmosferică valabilă la nivelul întregii ţări din după-amiaza zilei de marţi până vineri seara. [ Citeste mai departe ]

14 august 2018

POD PRĂBUŞIT LÂNGĂ GENOVA. Cel puţin 22 de persoane au murit, inclusiv un copil, şi cel puţin alte 5 au fost grav rănite în urma prăbuşirii viaductului de lângă Genova. [ Citeste mai departe ]

14 august 2018

AU FOST ÎNREGISTRATE PÂNĂ ÎN PREZENT 126 DE PLÂNGERI PENALE. Parchetul General a confirmat faptul că Secţia Militară a instituţiei preia de la Parchetul Militar ancheta privind violenţele din 10 august din Piaţa Victoriei, pentru a uni toate denunţurile într-un singur dosar. Sunt avute în vedere şi plângerile depuse împotriva ministrului de Interne şi a prefectului Capitalei. [ Citeste mai departe ]

14 august 2018

PIESE DE TEATRU CU MIJLOACE IMPROVIZATE. Actorii şi scenografii Teatrului de Nord Satu Mare vor trebui să pregătească piese de teatru în cinci zile, folosind mijloace improvizate, în cadrul experimentului „Laboratorul teatral” coordonat de regizorul rus Oleg Loevski, informează un comunicat de presă al teatrului. [ Citeste mai departe ]

14 august 2018

A ATINS CU UNDIŢA LINIILE DE ÎNALTĂ TENSIUNE. Un bărbat din judeţul Tulcea a murit, astăzi, pe loc, în timp ce se afla la pescuit, după ce a atins cu undiţa liniile de înaltă tensiune de pe malul Dunării şi s-a electrocutat. [ Citeste mai departe ]

Uite barza! 2018. Peste 1600 de cuiburi noi

9.352 de români au descărcat aplicaţia „Uite Barza!” şi au contribuit la numărarea populaţiei de... [ Citeste mai departe ]

Dividendele au ridicat profitul FP la 709 milioane de lei

Fondul Proprietatea a raportat, la 30 iunie 2018, un profit net neauditat de 789,8 milioane de... [ Citeste mai departe ]

Tricoaie în loc de tricouri

Cosmin Butuza, secretar de stat în cadrul Ministerului Tineretului şi Sportului, a folosit,... [ Citeste mai departe ]

Cum era să declanşeze Fifor al treilea război mondial

„Fiţi tari!” (slăbănogilor) – i-a îndemnat Iohannis pe liberali, convins că în forma la care i-a... [ Citeste mai departe ]

Fata din gheață - Robert Bryndza

Un tânăr descoperă cadavrul unei femei sub stratul gros de gheaţă al unui lac aflat într-un parc londonez. Inspector-şef Erika Foster este chemată să conducă investigaţia pentru găsirea criminalului.

Gunoi adus de valuri pe plajele din Mexic